خبرگزاری کار ایران

به دنبال هشدار مسکو؛

روسیه ١٥ میلیون دلار از اوکراین پیش پرداخت گازی دریافت کرد

کد خبر : ۲۵۷۹۶۰

شرکت روسی گازپروم اعلام کرد که ١٥ میلیون دلار از شرکت نفت وگاز اوکراین پیش پرداخت برای عرضه گاز به این کشور دریافت کرده است.

به گزارش ایلنا و به نقل خبرگزاری رویترز، شرکت روسی گازپروم روز پنجشنبه (١٤ اسفندماه) اعلام کرد: به دنبال هشدارها درباره قطع عرضه گاز روسیه به اوکراین در صورت دریافت نکردن پیش پرداخت گازی از این کشور، گازپروم ١٥ میلیون دلار پیش پرداخت از شرکت نفت وگاز اوکراین دریافت کرده است.

شرکت گازپروم اعلام کرد: این پیش پرداخت برای عرضه ٤٥,٦ میلیون مترمکعب گاز یا عرضه ٥ روز گاز با حجم تحویل کنونی کافی است.

شرکت گازپروم پیش از این هشدار داده بود که اگر کی یف پیش پرداخت گازی ندهد، عرضه گاز به این کشور را در زودترین زمان ممکن جمعه (١٥ اسفندماه) شاید قطع شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز گفته بود که خواهان تکرار اختلافهای گذشته گازی که منجر به قطع ٣ بار عرضه گاز به اوکراین در دهه گذشته شده بودف نیست.

اوکرین در سالهای اخیر به دنبال کاهش وابستگی خود به واردات گاز از روسیه است و بنا بر آمار شرکت ترانزیت گاز اوکراین (اوکرترنس گاز)، واردات گاز از روسیه در ماههای ژانویه و فوریه سال ٢٠١٥ میلادی در مقایسه با مدت مشابه پارسال نصف کاهش یافته است.

روسیه و اوکراین توافق کرده اند که تا پیش از پایان ماه مارس درباره یک قرارداد جدید عرضه گاز مذاکره کنند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز