خبرگزاری کار ایران

مهرداد اکبریان در گفتگو با ایلنا:

عملکرد کمیسیون ها در گذشته بیشتر نمایشی بوده است

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۵۱۹

آنچه از عملکرد کمیسیون‌ها دیده ایم بیشتر نقش نمایشی یا به تعبیر دیگری تعارفی بوده و حرکت ثمر بخشی از آنها ندیده‌ایم.

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: آنچه از عملکرد کمیسیون‌ها دیده ایم بیشتر نقش نمایشی یا به تعبیر دیگری تعارفی بوده و حرکت ثمر بخشی از آنها ندیده‌ایم.

مهرداد اکبریان کاندیدای بخش معدن گروه خواستاران تحول در هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی در گفتگو ایلنا در خصوص عملکرد کمیسیون ها در این اتاق، گفت: آنچه از عملکرد کمیسیون‌ها دیده ایم بیشتر نقش نمایشی یا به تعبیر دیگری تعارفی بوده و حرکت ثمر بخشی از آنها ندیده‌ایم.

وی ادامه داد: کمیسیون‌ها طبق قانون اتاق نقش بسیار موثری را می‌توانند ایفا کنند و به یک معنی جبهه‌ مقدم اتصال بنگاه‌های اقتصادی، واحد‌های تولیدی و اصناف در تمام نقاط کشور با هیئت نمایندگان اتاق هستند. کمیسیون‌ها طی ارتباط مستقیمی که با تشکل‌ها و اصناف دارند بنا است مشکلات آنها را شناسایی کرده و اولویت‌بندی کنند و از راه‌های منطقی و درست آنها را با دستگاه‌های مسئول اعم از مراجع تصمیم‌گیری و قانون‌گذاری و اجرا در میان گذارند.

این کاندیدای بخش معدن اتاق بازرگانی گفت: متاسفانه در طول سالیان گذشته آنچه از عملکرد کمیسیون‌ها دیده ایم بیشتر نقش نمایشی یا به تعبیر دیگری تعارفی بوده و حرکت ثمر بخشی از آنها ندیده‌ایم. گاهی هم مابین وظایف ها و عملکرد‌های تشکل‌های صنفی و کمیسیون ها شاهد موازی‌کاری بوده‌ایم. کمیسیون‌ها آنگونه که باید خود را به تشکل ها نزدیک نکرده‌اند و یا گاهی این نزدیکی را به‌گونه‌ای رقم زده‌اند که همانطور گفتم منجر به موازی کاری مابین‌ آنها شده در صورتی که بنا بر قانون این دو در امتداد هم تعریف می‌شوند.

وی تصریح کرد: ساختار اتاق به این گونه‌است که ابتدا هیئت نمایندگان است و بعد از آن کمیسیون‌ها و سپس تشکل‌های صنفی و بعد از آنها هم بنگاه‌های اقتصادی و واحد‌های صنعتی هستند. به نحوی می‌توان گفت که کمیسیون‌‌ها این سلسله‌ را قطع کرده‌اند و وظیفه و نقش خود را به درستی ایفا نمی‌کنند.

وی بیان داشت: اگر اشتباه نکرده باشم در کل کشور حدود 250 تشکل صنفی وجود دارد که از این تعداد بخش معدودی با ایتفاده از پتانسیل خود بسیار قدرتمند هستند وظایفشان را در قبال اعضای خود به درستی انجام می‌دهند اما بخش اعظم تشکل‌های صنفی دچار ضعف‌های عدیده‌ای هستند تا به حدی که بعضی از آنها آنقدر دچار ضعف هستند که حتی بعضی مواقع موجودیت خود را به لحاظ داشتن مکانی برای برپایی جلسات و... را نداشته‌ و فقط یک نام بوده‌اند.

اکبریان گفت: با این وضعیت این سوال مطرح ‌می‌شود که اتاق بازرگانی و کمیسیون‌های تخصصی اتاق برای این دست از تشکل‌هایی که دچار ضعف هستند و تعدادشان هم اندک نیست چه خدماتی ارائه کرده اند؟

وی در پایان تصریح کرد: اگر تعامل خوبی میان کمیسیون‌ها و نهاد ها و افرادی که ذکر شد برقرار باشد دیگر کمتر شاهد ایرادات خواهیم بود و این بدان شرط است که این حلقه های پی‌در‌پی بتوانند نقش و جایگاه خود را درست شناسایی کرده و در آن جایگاه به ایفای نقس بپردازند و حمایت‌گری و همگرایی را سرلوحه عمل خود قرار دهند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز