خبرگزاری کار ایران

برگزاری دو نشست مهم و موثر بین ایران و عراق در بخش آب

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۵۵۲

معاون وزیر نیرو در جلسه سران عالی رتبه در چهارمین کنفرانس بین‌المللی آب بغداد با اشاره به برگزاری ۲ جلسه صمیمی، مهم و مؤثر بین ایران و عراق طی یک سال گذشته در زمینه همکاری‌های آبی گفت: ما می‌توانیم با تشکیل کمیته‌های مشترک برای همکاری در موضوعات مختلف آبی به سطح بهتری از روابط در این خصوص دست پیدا کنیم.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، محمد جوان‌بخت معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در جلسه سران عالی‌رتبه در چهارمین کنفرانس بین‌المللی آب بغداد، اظهار داشت: یکی از اولویت‌های دولت و وزارت نیرو ارتقاء سطح همکاری با کشورهای همسایه به ویژه کشور دوست و برادر، عراق است.

وی افزود: خوشبختانه سطح روابط دوجانبه دو کشور در شرایط خوبی قرار دارد و ما نیز در حوزه صنعت آب، تلاش می‌کنیم این روابط از آنچه در گذشته بوده، بهتر شود.

جوان‌بخت با بیان اینکه ما می‎‌توانیم در موضوعات آبی با همکاری‌های بیشتر این روابط را ارتقاء دهیم، گفت: شرایط کم آبی و تغییرات اقلیمی به همراه مدیریت غلط منابع آب برای همه کشورهای منطقه مشکلاتی را به همراه آورده است. از این رو ما می‌توانیم در چارچوب این روابط صمیمی با همکاری‌های بیشتر از این مشکلات و پیامدهای آن بکاهیم.

معاون وزیر نیرو اضافه کرد: با توجه به تجارب بسیار خوب و طولانی مدت ما با همسایگان در بخش آب می‌توانیم با کشور دوست و برادر عراق، در مسائل مختلف آبی تبادل تجارب داشته و در حل مشکلات یکدیگر مؤثر باشیم.

وی با تأکید بر اینکه موضوعات آبی بین دو کشور می‌تواند زمینه خوبی برای توسعه روابط و حل مشکلات در آینده باشد، گفت: پروژه‌های تعریف شده در برنامه‌های شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری که ریاست آن به عهده ایران است، می‌تواند چهار چوب خوبی برای پرداختن به مشکلات آبی منطقه و حل و فصل آنها باشد.

جوان‌بخت افزود: ما می‌توانیم با تشکیل کمیته‌های مشترک برای همکاری در موضوعات مختلف آبی به سطح بهتری از روابط در این خصوص دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به وجود قراردادها و پروتکل‌های لازم بین دو کشور برای تشکیل کمیسیون‌ها و جلسات همکاری، بیان داشت: خوشبختانه در ۱۴ ماه گذشته ۲ نشست دو جانبه بسیار صمیمی و مهم و موثر بین وزارت دو کشور در بخش آب تشکیل شده که دستاورد آن، ایجاد فضای مثبت و سازنده برای توسعه همکاری‌ بین دو کشور در بخش آب است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز