خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

خودروسازان ایرانی تمایلی به صادرات ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۰۶۹

به گفته عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران و روسیه تجربه صادرات خودروهای ایرانی به روسیه نشان داده که خودروسازان ایرانی تمایل بیشتری برای عرضه خودرو در بازار داخل دارند و از صادرات به کشور روسیه استقبال نمی‌کنند.

کامبیز میرکریمی، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران و روسیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از افزایشی بودن جریان صادرات ایران به روسیه خبر داد و گفت: ارزش صادرات ایران به روسیه که تا سال ۱۳۹۷ از ۲۸۰ میلیون دلار فراتر نمی‌رفت، در پایان سال ۱۴۰۲ به مرز یک میلیارد دلار نزدیک شد و در واقع این روند افزایشی از سال ۱۳۹۸ آغاز شده و هچنان ادامه دارد.

وی افزود: امیدواریم با اجرایی شدن قرارداد تجارت آزاد با اوراسیا و صفر شدن تعرفه‌های تجاری دو کشور صادرات از این رقم هم بیشتر شود و جهش قابل توجهی پیدا کند.

میرکریمی اظهار کرد: با اجرایی شدن مفاد ایران قرارداد تعرفه تجارت ۸۶ درصد کالاها صفر می‌شود.

خودروسازان ایرانی تمایلی به بازار روسیه ندارند

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران و روسیه درباره صادرات خودروهای ایرانی به این کشور گفت: صادرات خودرو از ایران به روسیه پیش از این هم اتفاق می‌افتاد و بخش خصوصی روسیه از خرید خودروهای روسیه استقبال می‌کرد.

وی افزود: در سال‌های پیش محصولات ایران خودرو مانند سمند L​ و انواع ۲۰۶ به روسیه می‌رفت، اکنون هم هرچند اخیرا از قول سازمان توسعه تجارت در مورد صادرات خودرو روسیه صحبت‌هایی مطرح شده است اما تاکنون اتفاقی نیفتاده با این حال اگر صادرات از سر گرفته شود باز هم در محدوده اختیارات دولت است و بخش خصوصی ایران تاکنون در صادرات خودرو به روسیه وارد نشده و حداکثر در زمینه صادرات قطعات فعالیت داشته است.

میرکریمی یادآور شد: البته خودروسازان به بازار داخل راغب‌تر هستند تا جایی که وقتی صادرات محصولات ایران خودرو به روسیه برقرار بود نیز نماینده ایران خودرو در این کشور از عرضه ناکافی محصولات این کشور در بازار روسیه گلایه داشت و اظهار می‌کرد با وجود تقاضای بالا برای خودروهای ایرانی در این بازار تعداد خودروهایی که عرضه می‌شود کافی نیست؛ به نظر می‌رسد با قیمت‌های کنونی خودرو در ایران بهترین بازار همین بازار داخل است با توجه به اینکه ارز حاصل از صادرات هم با نرخ جذابی از صادرکنندگان خریداری نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز