خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا تشریح شد:

در جلسه دیروز وزارت صمت و شورای رقابت چه گذشت؟ ​

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۱۵۵

به گفته سخنگوی شورای رقابت در جلسه روز گذشته این شورا با وزیر صمت بر افزایش تولید و واردات خودرو تاکید شد.

سپهر دادجوی توکلی، سخنگوی شورای رقابت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آنچه در جلسه دیروز این سازمان با وزارت صمت برگزار شده بود گفت: جلسه‌ای که روز گذشته با حضور وزیر صمت در شورای رقابت برگزار شد، جلسه ۶۵۳ بود و در آن درباره موضوعات گوناگونی بحث و تبادل نظر شد؛ یکی از این موضوعات خودرو و نحوه اجرای دستورالعمل ۶۳۳ بود که اصلاحیه مصوبه ۵۴۳ به شمار می‌آمد.

وی افزود: شورای رقابت نقش نظارتی دارد بنابراین درباره حسن اجرای این دستورالعمل در مورد ابعاد اجرای آن و چالش‌ها و مشکلاتی که پیش روی اجرا وجود دارد تبادل نظر کرد.

توکلی در پاسخ به این پرسش که آیا در جلسه دیروز در مورد قیمت‌گذاری خودروها در سال جدید صحبت شد یا نه اظهار کرد: شاخص‌ترین نکته‌ای که در جلسه روز گذشته مطرح شد اتفاق نظر بر سر این بود که باید به افزایش تولید کمک شود و پس از اینکه از سال ۱۴۰۲ خودروسازها افزایش تولیدی را رقم زدند که ثبات نسبی را در بازار برقرار کرد باید تداوم یابد و بیشتر شود در همین حال فاکتورهای دیگری مانند واردات نیز باید جدی‌تر پیگیری شود تا بتواند آرامش بیشتری برای بازار رقم بزند.

سخنگوی شورای رقابت گفت: فرآیند قیمت خودرو از ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ تاکنون تغییری نداشته است.

وی در نهایت یادآور شد: شورای رقابت موظف است براساس قانون برای بازارهای دستورالعمل صادر کند و مجاز به قیمت‌گذاری نیست؛ بازوهای متنوعی به سازمان حمایت درمحاسبه قیمت خودرو را کمک کرده‌اند تا آن را در فرمولی که شورای رقابت تعیین کرده جانمایی کند؛ طبق این فرآیند قیمت‌ها توسط خودروساز و به درخواست آن به‌روز و از طرف وزارت صمت ابلاغ می‌شود.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز