خبرگزاری کار ایران

سال گذشته ۲ میلیارد دلار بنزین وارد کردیم / پیش‌بینی کسری ۳۰۰ همتی در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۴۹۸

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: سال گذشته ۲ میلیارد دلار بنزین وارد کردیم و این در حالی است که برای سال ۱۴۰۱ پیش بینی ۹ میلیارد دلار صادرات داشتیم.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگویی تلویزونی اظهار داشت: ما در ۴ سال گذشته ۸۴ میلیون لیتر در روز مصرف بنزین داشتیم که اکنون به مصرف ۱۲۰ میلیون لیتر در روز رسیده ایم، بنابراین علاوه بر اینکه تولید بنزین کشور کفایت نمی کند؛ سال گذشته ۲ میلیارد دلار هم بنزین وارد کردیم و این در حالی است که برای سال ۱۴۰۱ پیش بینی ۹ میلیارد دلار صادرات بنزین داشتیم.

وی افزود: اکنون در سال ۱۴۰۳، بنزین به همان نرخ ۱۵۰۰ تومان در هر لیتر باقی مانده حال آنکه در سال ۹۸ بنزین را با همین نرخ ۱۵۰۰ تومان بفروش می رساندیم و به هر کمیته امدادی ۱۰۰ هزار تومان یارانه می‌دادیم و امسال به حساب این افراد ۹۰۰ هزار تومان واریز می کنیم یعنی این رقم ۹ برابر شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: سال ۱۳۹۸؛ ۲۰ همت یارانه نان می دادیم و امسال قرار است این رقم به ۱۸۰ همت برسد یعنی ۹ برابر شده است.

وی تصریح کرد: سال ۹۸؛ ۴۵ هزار تومان به مردم یارانه می دادیم و اکنون به ۴۰۰ هزار تومان رسیده، یعنی حدود ۹ برابر شده است سوال اینکه آیا قرار است معجزه اتفاق بیفتد؟

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: فاصله درآمدها با هزینه ها همواره در حال بیشتر شدن است ، به طوری که برای امسال پیش بینی این است که ۳۰۰ همت کسری داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز