خبرگزاری کار ایران

رشد 12 درصدی تولید خودرو کشورمان/ ایران در رتبه 16 جهان

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۱۵۹

سازمان بین‌المللی وسایل نقلیه موتوری از رشد ۱۲ درصدی تولید خودرو در ایران طی سال میلادی گذشته و کسب رتبه ۱۶ جهان از نظر میزان تولید خودرو در این سال خبر داد.

به گزارش ایلنا، جدیدترین آمارهای منتشر شده از سوی سازمان بین‌المللی وسایل نقلیه موتوری نشان می‌دهد تولید خودرو جهان در سال ۲۰۲۳ با رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده و به ۹۳ میلیون و ۵۴۶ هزار دستگاه رسیده است.

این گزارش نشان می‌دهد رشد ۲ رقمی تولید خودرو ایران در ۴ سال متوالی بر اساس این گزارش تولید خودرو ایران در سال ۲۰۲۳ نیز با رشد قابل توجه ۱۲ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده که بالاتر از متوسط جهانی بوده است.ایران در این سال ۱۲۴ هزار و ۲۵۶ دستگاه خودرو بیشتر نسبت به سال قبل از آن خودرو تولید کرده است.

کل تولیدات خودرو ایران در سال ۲۰۲۲ بالغ بر یک میلیون و ۶۴ هزار و ۲۱۵ دستگاه بوده که این رقم در سال ۲۰۲۳ به یک میلیون و ۱۸۸ هزار و ۴۷۱ دستگاه افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، رشد ۱۲ درصدی تولید خودرو ایران در سال ۲۰۲۳ در حالی است که طی سال ۲۰۲۲ نیز ۱۹ درصد، در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۲۱ درصد و در سال ۲۰۲۰ نیز ۳۰ درصد به تولید خودرو ایران افزوده شده بود. کارشناسان رشد دو رقمی و پیوسته تولید خودرو ایران در چهار سال متوالی را نشانه خالی شدن اثر تحریم‌ها و پایداری رشد و رونق این صنعت در ایران می‌دانند.

طبق این گزارش، تولید خودرو ایران بیشتر از انگلیس، ایتالیا و مالزی با رشد قابل توجه تولید خودرو ایران، جایگاه این کشور در رده‌بندی تولیدکنندگان بزرگ خودرو جهان نیز بهبود یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز