خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاه امام در پاسخ به ایلنا:

گردشگران خارجی فرودگاه امام افغان و اعراب هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۳۶۶

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: آمارهای حدودی نشان می‌دهد که تردد گردشگران خارجی حدود ١۵ تا ٢٠ درصد افزایش یافته که البته عمده آن مسافران اعراب و افغان هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سعید چلندری در نشست خبری امروز  درباره برنامه‌های نوروزی فرودگاه امام اظهار داشت: در سالهای گذشته تکمیل پروژه ساخت ترمینال سلام غیر عملیاتی و مسکوت مانده بود که از دو سال گذشته به عنوان ترمینال زیارتی مورد استفاده قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اخیرا فاز دو فرودگاه امام خمینی هم کلنگ زنی شد، ادامه داد: عملیات اجرایی فاز دو در سه جبهه کاری شروع شده‌است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاه حضرت امام با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای ارایه خدمات استاندارد به مسافران، گفت: تاخیرهای پروازی در فرودگاه امام کمتر از ۲۰ دقیقه است و اقداماتی در جهت توسعه پروازها انجام شده‌است.

چلندری با بیان اینکه حدود ۲۴۰ هکتار به عنوان هسته پیشران در این منطقه برای سرمایه‌گذاری تعریف شده،  ادامه داد:درآمد فرودگاه در ابتدای سال ۱۴۰۱ حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان بود، اما امروز درآمدهای هوانوردی و غیر هوانوردی این فرودگاه به ۴۳۰۰ میلیارد تومان رسید ه و سال آینده درآمد بالای ۸۰۰۰ میلیارد تومان محقق می‌شود. 

وی با تاکید کرد: اخیرا موضوعاتی در عرضه ارز در فرودگاه امام مطرح شد که این مشکلات ارتباطی به شهر فرودگاهی نداشت اما با انعکاس خوب اخبار از همکاری شرکت فرودگاه‌ها و بانک ، این حیله و مکر دشمنان نظام خنثی شد. 

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاه امام با اشاره میزان  پیشرفت فیزیکی فاز دو گفت:کل فاز دو  به وسعت ۱۰ برابر فرودگاه فعلی با امکانات جدید است و ساخت کل این پکیج حدود ۲.۵ میلیارد یورو هزینه در بر دارد. این پروژه در دو فاز تعریف شده‌است.

چلندری همچنین در پاسخ به سوال ایلنا درباره آخرین وضعیت تردد مسافران و گردشگران خارجی از/ به فرودگاه امام تاکید کرد: آمارهای حدودی نشان می‌دهد که تردد گردشگران خارجی حدود ١۵ تا ٢٠ درصد افزایش یافته که البته عمده آن مسافران اعراب و افغان هستند .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز