خبرگزاری کار ایران

در مراسم افتتاح مساکن مهر پردیس مطرح شد:

خلع ید پیمانکار مسکن مهر با ورود سربازان گمنام امام زمان

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۶۶۶

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید گفت: در فاز ١١ مسکن مهر پردیس پیمانکار بدعهدی کرد و سربازان گمنام امام زمان به درستی به این موضوع ورود کردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علیرضا فخاری در مراسم افتتاح ۵٢٣٠ واحد مسکن مهر پردیس با بیان اینکه مسکن یکی از مهمترین نیازهای جامعه است، اظهار داشت: مسکن به عنوان یکی از مهمترین نیازهای جامعه به ویژه قشر جوان برای انتظار آینده روشن دارای جایگاه با اهمیت است و باید مسیر خانه‌دار کردن مردم تسهیل شود. 

وی ادامه داد: عقب ماندگی‌ها مسکن که شاهد بودیم در گذشته با واژه‌های غیر موجه از آن صحبت می‌شد نشان داد که در مسیر تامین این نیازمند اصلی چقدر باید کار کنیم.

استاندار تهران با اشاره به مسکن مهر پردیس گفت: طی پروژه مسکن مهر پردیس در برنامه دراز مدت در حال ساخت بوده و تا سن شهر جدید جمعیت ٣۵٠ هزار نفری را در خود جای داده‌است.

فخاری تاکید کرد: باید توجه داشت که مردم منابع این مسکن را در ١٠ سال گذشته واریز کردند و در حال حاضر تامین این منابع مالی به ارزش روز کار سختی و یک امر جهادی است.

وی افزود: با وجود تمام این موضوعات باید قول دهیم با همت و تلاش در پایان سال ١۴٠٣ تقریبا به انتهای کار مسکن مهر در پردیس برسیم.

همچنین سعید غفوری، سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه این مراسم گفت: در ابتدا از مردم صبور این منطقه برای تحویل مسکن مهر پردیس عذرخواهی می‌کنم، البته باید توجه داشت که پروژه مسکن مهر پردیس آخرین پروژه از پروژه‌های مسکن مهر بود که ساخت آن آغاز شد. 

وی ادامه داد: در فاز ١١ مسکن مهر پردیس پیمانکار بدعهدی کرد و سربازان گمنام امام زمان به درستی به این موضوع ورود کردند و همیاری های استانی و ملی که برای اجرای پروژه مسکن مهر پردیس انجام شد، بی‌سابقه بود. 

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد: ١٠ سال گذشته آورده مردم برای مسکن مهر پردیس۴٠  میلیون آورده اولیه و ۴٠ میلیون از محل وام مسکن بود و دیگر هیچ پرداختی نداشتند در حالی که تنها برای تکمیل ۵٢٣٠ واحد مسکنی که امروز به افتتاح می‌رسد ٩٠٠ میلیارد تومان از صندوق ملی مسکن دریافت کردیم.

غفوری با بیان اینکه تمام فاز ١١ هفته دولت ١۴٠٣ تکمیل می‌شود، ادامه داد: در تکمیل مسکن مهر فقط بُعد مسکن مد نظر نیست بلکه بحث زیست پذیری و شهرسازی را هم به اجرا می‌رسانیم.

همچنین در ادامه این مراسم خلیل محبت‌خواه با بیان اینکه امروز ۵٣٢٠ واحد مسکونی در پروژه مسکن مهر پردیس در فازهای مختلف افتتاح شد، اظهار داشت: علاوه بر این تعداد واحد مسکونی سایر پروژه‌های عمومی از جمله مدارس و پروژه‌های تجاری به افتتاح رسید که ساخت برخی از این واحدها و پروژه‌ها متوقف مانده‌بودند.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه‌ها یک کار جمعی بوده‌است، ادامه داد: تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط به این پروژه ورود یکدست داشتند و تمام تلاش این بود که واحدها تکمیل شده تحویل می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: در جریان ساخت و تکمیل این پروژه‌ها با مشکلات نهفته مواجه می‌شویم که همین باعث عقب ماندگی از برنامه زمانبندی می‌شود و  برخی از نواقص هم از دست همه خارج است چراکه مدت زمان ساخت برخی از واحدها ١٠ سال زمان برده و برخی از مصالح مورد استفاده شده در این پروژه‌ها دیگر در بازار نیست  و برخی از پروژه‌ها و واحدها هم نیاز به مقاوم سازی دارند.

محبت‌خواه با اشاره به تعیین تکلیف پیمانکاران بدحساب در پروژه مسکن مهر پردیس گفت: قراردا‌دهای همکاری با ٢۵ پیمانکار بد حساب را فسخ کردیم. 

وی همچنین درباره میزان خانه‌های خالی در مسکن مهر پردیس اظهار داشت: تا کنون ۴٧١٠ واحد خالی از سکنه به سازمان امور مالیاتی معرفی شدند، البته در واحدهایی که سکنه به حد نصاب نرسد انشعبات ارایه نشود از این رو به دنبال کشف واحد‌های فاقد سکنه هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز