خبرگزاری کار ایران

تضیمن امنیت انرژی ایران با اجرای طرح فشارافزایی در پارس جنوبی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۱۵۶

مدیرعامل گروه مپنا گفت: با اجرای طرح ملی فشارافزایی در میدان مشترک پارس جنوبی، امنیت تأمین انرژی کشور تضمین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد اولیاء در مراسم امضای قراردادهای اجرایی طرح ملی فشارافزایی میدان مشترک گازی پارس جنوبی با پیمانکاران اصلی با اشاره به اینکه این پروژه سابقه چندساله‌ای در بخش مطالعات و مهندسی دارد، اظهار داشت: اکنون به بلوغ و پختگی لازم برای اجرای پروژه رسیده است.

وی با بیان اینکه وزارت نفت تصمیم گرفت از چهار پیمانکار اصلی به‌عنوان پیمانکار عمومی استفاده کند، گفت: طرح‌های مختلفی برای اجرای پروژه در بخش خشکی و دریا در حال بحث بوده و همه این طرح‌ها به‌نوعی قابل اجراست و به مطالعات نهایی و در دسترس بودن امکانات بستگی دارد.

مدیر عامل مپنا با اشاره به اینکه در کل زنجیره اجرای این کار مانند ساخت تجهیزات، اجرا و سرانجام پشتیبانی بهره‌برداری در آینده، تمهیدهای لازم و امکانات را در این شرکت داریم، خاطرنشان کرد: با آمادگی کامل وارد این طرح می‌شویم تا در زمان‌بندی مناسب کار را به سرانجام برسانیم.

وی تصریح کرد: دیگر پیمانکاران نیز در این زمینه تجربه و امکانات زیادی دارند. مپنا نیز می‌تواند کمپرسورهای لازم را برای اجرای این طرح تأمین کند.

اولیاء تاکید کرد: اگر در اجرای این طرح تأخیر داشته باشیم امنیت انرژی کشور تحت تأثیر قرار می‌گیرد، بنابراین پیمانکاران تلاش می‌کنند تأمین گاز و به‌دنبال آن برق کشور بدون اخلال تأمین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز