خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

تشریح جزییات نظارت اتاق اصناف در آستانه نوروز

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۷۳۹

سخنگوی اتاق اصناف ایران گفت: سیاست دولت و اتاق اصناف بر این است که اتاق اصناف در اعمال بازرسی هرچه قوی‌تر شود زیرا وقتی خود بازرس صنفی که اطلاعات کامل از وضعیت صنف دارد وارد بازار می‌شود، بهتر می‌تواند امر بازرسی را مدیریت کند.

مهدی امیدوار، سخنگو و عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران در گفت‌وگو با ایلنا از تمایل اتاق اصناف ایران به در اختیار داشتن امر نظارت بر عملکرد بازار گفت و توضیح داد: اتاق اصناف به دنبال آنست که بازرسی، از نهادهای دولتی به اتاق اصناف محول شود اما در همین حال اتاق اصناف این انتظار را دارد که براساس تبصره 7 ماده 72 یک سوم جرائم تعزیراتی به مجموعه اتاق‌های اصناف پرداخت شود.

وی افزود: البته امسال هم در همین راستا مبلغ کمی پرداخت شده اما اگر این مبالغ به طور کامل پرداخت شود و اتاق‌های اصناف بتوانند تجهیزات حمل و نقل و نیروی انسانی موردنیاز را تامین کنند به یقین حضور قوی‌تری در این زمینه خواهند داشت.

امیدوار ادامه داد: در همین زمینه وزیر صمت تعداد 100 خودرو را با قیمت تمام‌شده تولید در اختیار واحدهای بازرسی و نظارت استان‌ها و شهرستان‌ها از محل تبصره هفت ماده 72 قرار داد، این خودروها با آرم بازرسی به این امر می‌پردازند. همچنین در کل کشور 500 موتورسیکلت برای 400 اتاق اصناف تهیه شده تا در قسمت بازرسی و نظارت اتاق‌ها استفاده شود.

سخنگوی اتاق اصناف ایران خاطرنشان کرد: این نظارت‌ها به استان تهران محدود نمی‌شود و کل کشور را دربر می‌گیرد.  همچنین از نظر زمانی نیز به ماه رمضان و عید نوروز محدود نمی‌شود و در سال آینده نیز ادامه خواهد و در رویدادهای ویژه تشدید خواهد شد.

وی تصریح کرد: سیاست دولت و اتاق اصناف بر این است که اتاق اصناف در اعمال بازرسی هرچه قوی‌تر شود زیرا وقتی خود بازرس صنفی که اطلاعات کامل از وضعیت صنف دارد وارد بازار می‌شود، بهتر می‌تواند امر بازرسی را مدیریت کند.

امیدوار گرفت: تفاهم‌نامه مربوط به اجرای این سیاست حدود شش ماه پیش میان وزارت صمت و اتاق اصناف امضا شد،   همچنین بازرسی و نظارت در مجموعه اتاق اصناف الکترونیکی شده و در سامانه سیمبا ثبت و قابل پیگیری می‌شود.

سخنگوی اتاق اصناف ایران خبر داد: همچنین در راستای تشدید بازرسی در تفاهم‌نامه‌ای که اتاق اصناف با شهرداری‌ها امضا کرده در میادین، پاساژها و مال‌های بزرگ کیوسک‌هایی مستقر شده که مردم برای اعتراض مجبور به رفتم به تعزیرات نباشند و اعتراضات خود ثبت کنند تا در طول 72 ساعت پیگیری شود.

وی در نهایت اظهار کرد: یکی از کارهایی که مجموعه اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌ها در راستای تنظیم بازار انجام می‌دهند، ایجاد نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالاست در همین راستا اتاق اصناف مجوز برگزاری حدود 380 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا را در کشور صادر کرده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز