خبرگزاری کار ایران

ایران دومین کشور در دستیابی به تکنولوژی بتن پارچه‌ای

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۵۹۲

مدیرعامل هلدینگ تخصصی نیرو قرارگاه خاتم‌الانبیاﯨ گفت: ایران پس از انگلیس، دومین کشوری بوده که به تکنولوژی بتن پارچه‌ای دست یافته‌است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد رستمی در مراسم افتتاح کارخانه و خط تولید بتن پارچه‌ای با بیان اینکه این محصول دانش‌بنیان توسط متخصصان داخلی به اجرا رسیده، اظهار داشت: ایران پس از انگلیس، دومین کشوری بوده که به تکنولوژی بتن پارچه‌ای دست یافته‌است.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف آب مهم است و این موضوع را باید عملی و دانشی پیش ببریم، ادامه داد: بسیاری از کشورها با معضل کمبود آب مواجه هستند از این رو تقاضا، عرضه و مصرف در حوزه آب قابل توجه است و باید با فناوری‌های نوین برای این مشکل راهکار یافت. 

مدیرعامل هلدینگ تخصصی نیرو قرارگاه خاتم‌الانبیاﯨ گفت: بتن پارچه‌ای تا ۶۰ درصد در موضوع احداث نهرهای آب کشاورزی ایفای نقش تسهیل و کاهش هدررفت دارد. این رول پارچه‌ای با ضخامت یک سانتی متری مثل موکت است، با نصب راحت و تا ۵۰ سال عمر دارد و موجب کاهش بسزای هدررفت آب کشاورزی می‌شود.

رستمی با بیان اینکه این محصول سبک، در لاینینگ تونل‌ها و خروجی سرریزهای سدها هم کاربرد دارد، اظهار داشت: فاز یک این خط تولید شهریور 1401 به بهره‌برداری رسید و 5000 متر مربع از این محصول با ارمنستان صادر شد.

وی با اشاره امکان کنترل آب با فناوری‌های جدید افزود: ١٠۵ میلیارد متر مکعب آب قابل کنترل در کشور است که ٩٠ میلیارد آن در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود بنابراین برای کنترل و مدیریت هدررفت آب به این حوزه توجه ویژه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز