خبرگزاری کار ایران

نماینده ویژه وزیر صمت در گفت‌وگو با ایلنا:

تولید باید در اختیار بخش خصوصی باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۸۶۲

نماینده ویژه وزیر صمت بر تخصیص هرچه بیشتر تولید به بخش خصوصی تاکید کرد.

علی گلشنی، نماینده ویژه وزیر صمت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از تلاش وزارت صمت برای حل مشکلات تولید گفت و اظهار کرد: مشکل انرژی صنایع به ویژه صنایع بزرگی مانند پتروشیمی، فولاد و سیمان در وزارت صمت در دست بررسی است و وقت و انرژی زیادی برای رفع آنها گذاشته می‌شود.

وی افزود: بخشی از تجهیزات کشور مشکلاتی دارد که باید با سرمایه‌گذاری‌های جدید رفع و رجوع شود. البته در کارگروه‌های مختلف بر این موضوعات کار و از تولیدکننده‌های بزرگ دعوت می‌شود در کارگروه‌ها حضور داشته باشند و از نظرات آنها بهره‌برداری می‌شود.

 نماینده ویژه وزیر صمت اظهار کرد: در همین رابطه با وزارت نیرو، وزارت اقتصاد و وزارت نفت هم جلسات گوناگونی گذاشته شده‌ است؛ اینکه ما به تولید اهمیت می‌دهیم نباید تنها در حرف خلاصه شود و باید در عمل نشان دهیم که تولیدکننده و تولید برای ما اهمیت دارد و بتوانیم تمام تسهیلات، مشوق‌ها و کمک‌ها را به سمتی ببریم که صاحبان تولید این را متوجه شوند و به سرمایه‌گذاری در تولید ترغیب شوند، به ویژه تولیداتی که صادرات‌محور و دانش‌بنیان باشد.

گلشنی ادامه داد: بنابراین می‌توان گفت تامین زیرساخت‌های صنایع در اولویت داده وزارت صمت است؛ وزیر صمت خود تولیدکننده بوده‌اند و حساسیت ویژه‌ای بر تولید دارند. به دلایل مختلف که همه می‌دانیم واحدهای تولیدی زیادی در کشور تعطیل شده بودند همت دولت بر احیای واحد‌های راکد بالاست و وزیر صمت با نگاهی استراتژیک علاوه بر اینکه به دنبال احیای واحد‌های راکد است احیای دائم آنها را دنبال می‌کند نه احیای موقت و چندساله.

وی خاطرنشان کرد: باید از اینکه تولید را در ید دولت قرار دهیم بپرهیزیم و تولید باید در اختیار بخش خصوصی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز