خبرگزاری کار ایران

واگذاری تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه برق

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۹۰۲

افزایش سرمایه کمک بزرگی در راستای کمک به شرکتهای دانش بنیان است و در این زمینه تسهیلات خوبی به شرکتهای دانش بنیان واگذار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مریم کارگرنجفی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته آیین نامه حمایت از شرکتهای دانش بنیان مصوب هیات وزیران در خصوص وزارت نیرو‌ ابلاغ شد، یکی از بندهای این آیین نامه استفاده از ظرفیت بند "ط" تبصره ۱۵ قانون بودجه برای افزایش سرمایه صندوق پژوهش نیرو بود که سالها انجام نشده بود، امسال با پیگیریهای شرکت توانیر و پژوهشگاه نیرو شاهد واگذاری عاملیت در خصوص بند "ط" به پژوهشگاه نیرو در خصوص صندوق پژوهش بودیم.

وی افزود: افزایش سرمایه کمک بزرگی در راستای کمک به شرکتهای دانش بنیان است و در این زمینه تسهیلات خوبی به شرکتهای دانش بنیان واگذار خواهد شد.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو با اشاره به افتتاح پیشخوان خدمات آزمایشگاهی پژوهشگاه نیرو تصریح کرد: پژوهشگاه نیرو آزمایشگاههای زیادی دارد که در بسیاری موارد برای خدمات گیرندگان مرجع هستند، پیشخوانی که امروز افتتاح شد درگاه واحدی است که تمام خدمات گیرندگان هم به شکل مجازی و هم حضوری  می‌توانند از طریق این پیشخوان وارد شوند و در راستای ایجاد شفافیت سلامت اداری، متمرکز شدن داده ها و مدیریت می توانند به پژوهشگاه نیرو کمک کند ‌‌ضمن اینکه این پیشخوان در بحث ارائه خدمات سهولت ایجاد می کند.

وی با اشاره به افتتاح مرکز ارزیابی توسعه مدیران نیز گفت: با توجه به تعداد شرکتها و مدیران زیاد وزارت نیرو نیاز بود مرکزی داشته باشیم که بتواند ارزیابی هایی در بحث مدیریت ایجاد کند، این کانونهای ارزیابی در بحث توسعه مدیریت و تونمندسازی و آموزش مدیریت می تواند کمک کند و شایستگی وزارت نیرو در این کانونها احصا می‌شود.

کارگرنجفی ادامه داد: در این رابطه نظامنامه توسعه مدیریت ابلاغ خواهد‌ شد که شرکتها ملزم باشند برای بحث آموزش مدیران از ظرفیت های این کانون استفاده کنند.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های ما تربیت ۴۰۰ مدیر جوان، نوآور و خلاق است، خاطرنشان کرد:  این کانون در تربیت مدیران به ما کمک می کند.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو بیان داشت: وزارت نیرو اولین دستگاهی است که نخبگان را جذب کرده و این فرایند در حال استمرار است و اکنون ۵۰ نفر مشغول شده اند و امیدواریم تعدادی از این نخبگان بتوانند مدیران آینده صنعت آب و برق باشند که در این راستا حتما از ظرفیت کانون‌ برای ارتقای نخبگان استفاده می کنیم.

محمد ملاعلیا نیز گفت: با همکاری وزارت نیرو، توانیر و پژوهشگاه نیرو اقدام بسیار مهم و زیرساختی اجرایی شد و آن بحث قرارداد عاملیت صندوق پژوهش و نوآوری صنعت برق بود که قرارداد آن امضا شد با حضور توانیر و شرکتهای تخصصی در صنعت برق آینده رو به رشدی را در صندوق پژوهش و نوآوری صنعت برق خواهیم داشت.

وی با اشاره به افتتاح پیشخوان خدمات آزمایشگاهی ابراز امیدواری کرد که این مجموعه مرکز خدمات الکترونیک و رسیدگی به کل مجموعه آزمایشگاهی پژوهشگاه نیرو خواهد شد.

معاون تحقیقات و منابع انسانی توانیر این اقدام را بسیار موثر و سازنده ارزیابی کرد و افزود:  امیدواریم فضایی برای خدمات آزمایشگاهی در کل کشور برای صنعت برق و همچنین آزمایشگاههای خارج از کشور باشد و این اقدام موثر و هماهنگ کننده در همه حوزه های صنعت برق و خدمات ارائه شود.

به گزارش ایلنا، صبح امروز با حضور رئیس پژوهشگاه نیرو و معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو "پیشخوان خدمات آزمایشگاه‌های مرجع و تحقیقاتی مستقر در پژوهشگاه نیرو" و "کانون ارزیابی شایستگی مدیران صنعت آب و برق"، رسمات افتتاح شده و به‌بهره‌برداری رسیدند.

پیشخوان خدمات آزمایشگاه‌های پژوهشگاه نیرو با هدف مدیریت یکپارچه ارتباط با مشتریان، ارائه خدمات برتر آزمایشگاهی و پایش و نظارت بر کیفیت خدمات، طراحی شده است.

از مهم‎ترین فعالیت‌های پیشخوان خدمات آزمایشگاهی پژوهشگاه نیرو، ایجاد ساختار متمرکز در امور مربوط به مشتریان و مدیریت بازاریابی برای گسترش خدمات آزمایشگاهی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه صنعت برق و انرژی و منطبق با استانداردهای ملی و بین‌المللی است.

با راه‌اندازی این پیشخوان، ارائه خدمات آزمایشگاهی و فعالیت‌ها و فرآیندهای مرتبط از جمله پیاده‌سازی نظام تعرفه‌گذاری، نظارت و پایش عملکرد آزمایشگاه‌ها، پذیرش نمونه، اعلام هزینه، صدور صورتحساب و ارسال گزارشات آزمون در یک سیستم و نظام مشخص با توجه به اصل تکریم ارباب رجوع انجام می‌پذیرد.

همچنین کانون ارزیابی شایستگی مدیران صنعت آب و برق که از تیرماه ۱۴۰۲ با مجوز سازمان امور اداری و استخدامی به پژوهشگاه نیرو محول شده و در این مجموعه مستقر است، رسما آغاز به فعالیت کرد.

ارزیابی و طراحی مدل‌های ارزیابی و شایستگی، برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های توسعه‌ای و برگزاری دوره‌های توسعه‌ای و راهبردی در حوزه‌های مختلف از جمله ماموریت‌های این مرکز است. همچنین، رهبری و تحول سازمانی و برگزاری دوره‌های مدیریتی اختصاصی بر اساس نظام توسعه صلاحیت حرفه‌ای مدیران وزارت نیرو از دیگر ماموریت‌های این مرکز به شمار می‌آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز