خبرگزاری کار ایران

ساماندهی شبکه فاضلاب مسکن‌های مهر

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۳۷۳

مدیرعامل آبفای شرق استان تهران گفت: تصفیه خانه آب ۱۵۰ لیتر بر ثانیه پردیس با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در دهه مبارک فجر وارد مدار می‌شود.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، رحمت الله محمدی مدیرعامل آبفای شرق استان تهران در محل فرمانداری شهرستان پردیس در خصوص افتتاحیه‌های این شرکت در دهه مبارک فجر گفت: چهار شهرستان پردیس، دماوند، شمیرانات و فیروزکوه در حوزه ارائه خدمات شرکت آبفای شرق استان تهران هستند که در این دهه مبارک طرح‌هایی در آن‌ها افتتاح و به بهره‌‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل آبفای شرق استان تهران افزود: در حوزه شرق استان تصفیه‌خانه رودهن و بومهن را در دست ساخت داریم که با پیشرفت خوبی در حال اجراست و اگر منابع مورد نیاز تامین شود، در انتهای سال آتی وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

محمدی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه شهرستان شمیرانات افزود: در بحث شهری و روستایی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر لواسان در دست اجراست و هماهنگی لازم برای تامین منابع انجام شده و سال آتی وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.  

وی ادامه داد: تصفیه‌خانه فاضلاب روستاهای رسنان و لواسان بزرگ نیز در دست اجراست که خط انتقال به طول ۴.۵ کیلومتر به اتمام رسیده و تصفیه‌خانه با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در دست اجرا است و تا سال آینده وارد مدار می‌شود.

مدیرعامل آبفای شرق استان تهران همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه شهرستان فیروزکوه اضافه کرد: طرح‌های زیادی در روستاهای این شهرستان طی ماه‌های گذشته در حال ساخت است که بخشی از این پروژه‌ها وارد مدار بهره‌برداری شده و تعداد زیادی از روستاها نیز در شرف اتمام ساخت هستند و به زودی وارد مدار خدمات‌‌دهی خواهند شد.  

ساماندهی فاضلاب شهر سعیدآباد جاجرود

محمدی در ادامه با اشاره به وضعیت ساماندهی فاضلاب شهر سعیدآباد جاجرود تاکید کرد: با حمایت‌های انجام شده مسؤلان، عملیات کل شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر سعیدآباد به اتمام رسیده و انشعابات در حال نصب هستند.

وی تصریح کرد: ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب را در این حوزه در دست اجرا داریم و دو پکیج هم در سال گذشته وارد مدار بهره‌برداری شده که با اجرای این پروژه‌ها تمام فاضلاب شهر سعیدآباد جمع‌آوری و به تصفیه‌خانه منتقل می‌شود.

مدیرعامل آبفای شرق استان تهران ادامه داد: احداث تصفیه‌خانه اصلی فاضلاب نیز در برنامه کاری این شرکت است تا با دریافت زمین و مجوزهای لازم طرح اصلی با برنامه‌ریزی بلندمدت اجرایی خواهد شود.

محمدی در خصوص مساکن مهر پردیس نیز عنوان کرد: فازهای ۱، ۲، ۳، ۴، ۶ در حوزه اختیارات وزارت نیرو بوده که به کلیه تعهدات خود در حوزه آب و فاضلاب عمل کرده و دو تصفیه‌خانه، هر کدام به ظرفیت ۲۴ هزار متر مکعب در شبانه‌روز در مدار بهره‌برداری قرار دارند.

وی با بیان اینکه تصفیه‌خانه آب ۱۵۰ لیتر بر ثانیه پردیس با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در دهه مبارک فجر وارد مدار می‌شود، ادامه داد: شرکت عمران مسؤولیت فازهای جدید ۵، ۸ , ۹ و ۱۱ مسکن مهر پردیس را بر عهده دارد و در حال حاضر تکمیل ساخت تصفیه‌خانه پایین دست روستای باغکمش را در دست ساخت دارد. مدیرعامل آبفای شرق استان تهران اضافه کرد: فاضلاب فازهای ۵، ۹ و ۱۱ مسکن مهر نیز با وجود اینکه تصفیه‌خانه باغکمش وارد مدار بهره‌برداری شده، به منظور جلوگیری از جاری‌سازی، این فاضلاب را به تصفیه‌خانه شماره یک پردیس منتقل می‌کنیم.

محمدی با بیان اینکه به دلیل وجود چهار سال خشکسالی پی‌در‌پی با محدودیت منابع آبی مواجه هستیم، تاکید کرد: در شهرستان پردیس با محدودیت منابع آبی مواجه هستیم و از مشترکان تقاضا داریم با مدیریت مصرف و صرفه‌جویی ۲۰ درصدی به ما کمک کنند.

وی تصریح کرد: محدودیت منابع آب خود را نشان داده و در حوزه تامین، توزیع و مدیریت مصرف در سه بخش اساسی، پروژه‌هایی در دست اجرا است تا ظرفیت‌سازی لازم را در حوزه تامین داشته باشیم و در بخش توزیع نیز  فعالیت‌هایی در این زمینه در حال انجام است.

مدیرعامل آبفای شرق استان تهران با بیان اینکه بخش عمده مدیریت مصرف بر عهده مشترکان است، عنوان کرد: پروژه احداث مخزن ۵۰۰۰ متر مکعبی شهرآباد در بومهن را به دلیل وجود معارض نتوانستم اجرا کنیم اما با پیگیری‌های مسؤولان مشکل معارض مرتفع و پیمانکار این پروژه انتخاب شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز