خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان هواپیمایی در پاسخ به ایلنا:

بلیت هواپیما شب عید گران می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۸۹۸

رییس سازمان هواپیمایی درباره احتمال افزایش قانونی نرخ بلیت هواپیما در آستانه عید نوروز گفت: هرگونه افزایش منوط بر تصمیم شورای عالی هواپیمایی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد محمدی‌بخش در حاشیه مراسم ورود حضرت امام خمینی (ره)، بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، در جمع خبرنگاران درباره ادامه افزایش قیمت بلیت هواپیما با وجود دستور توقف حکم دیوان عدالت اداری اظهار داشت: پس از ابلاغ رای دیوان مبنی بر لغو افزایش قیمت بلیت، توقف اجرای این رای را به شرکت‌های هواپیمایی اعلام شد و رییس دیوان هم اعلام کرد که فعلا اجرای آن باید متوقف شود و بلافاصله هم این دستور رییس دیوان را به تمام ایرلاین‌ها ابلاغ کردیم .

وی ادامه داد: همه شرکت‌های هواپیمایی ملزم هستند آنچه را که سازمان ابلاغ را رعایت کنند تا رای دیوان تعیین تکلیف شود. شرکت‌هایی که این دستور سازمان هواپیمایی را رعایت نمی‌کنند و بلیت را بیشتر از نرخ مصوب به فروش می‌رسانند، مشمول جرائم تعیین شده می‌شوند و برخورد جدی هم با گران‌فروشان داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حتما با افرادی که از این شرایط سوﯨ استفاده می‌کنند و با نرم افزارها و سایت‌ها بلیت گران می‌فروشند حتما برخورد می‌کنیم، گفت: برخوردها نسبت به دوره‌های گذشته شدیدتر خواهد بود و هر مجموعه و شرکتی گران‌فروشی کند، در برخورد با آن لغو امتیاز می‌کنیم و تا کنون هم چندین پرونده قضایی درباره شرکت‌های متخلف تشکیل شده‌ است  و مشمول جرایم سنگین نقدی شده‌اند.   

رییس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین درباره دلیل کاهش پروازها افزود: آمارها این گواه را دارد که تعداد پروازها افزایش پیدا کرده‌ است و هم به مقاصد بیشتری پرواز انجام می‌شود .

محمدی‌بخش در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه احتمال افزایش قانونی نرخ بلیت هواپیما در آستانه عید نوروز وجود دارد، تاکید کرد: هرگونه افزایش منوط بر تصمیم شورای عالی هواپیمایی است.

وی درباره جرایم ایرلاین‌ها برای لغو لحظه آخر پرواز گفت: لغو پرواز لحظه آخر نداریم، لغو پروازها به دلیل شرایط جوی یا علمیات فنی و پروازی است که با هر کدام از این موارد براساس حقوق مسافر با ایرلاین برخورد می‌کنیم.

رییس سازمان هواپیمایی با اشاره به افزایش ظرفیت ناوگان برای سفرهای نوروزی ادامه داد: بنا بر این بود که تعداد هواپیماهای فعال برای نوروز به ٢۵٠ فروند برسد اما به دلایل متعدد مصوبه ترخیص قطعات هواپیما به مدت سه ماه اجرا نشد و دیروز این مصوبه به اجرا رسید  اما سعی می‌کنیم برای نوروز تعداد هواپیماهای فعال را به بیش از ٢٠٠ فروند برسانیم و در حال حاضر ١٨٠ فروند هواپیما علمیاتی است. 

محمدی‌بخش همچنین در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر تعیین تکلیف پروازهای حج عمره و اعلام دلایل متعدد برای تعویق این پروازها گفت: در سازمان هواپیمایی کشوری هیچ مشکلی برای برقراری پروازهای حج نداریم و هواپیماها برای برقراری این پروازها آماده است و به اقصا نقاط از جمله عربستان پرواز داریم و از این رو مشکل فنی وجود ندارد. 

وی تاکید کرد: متاسفانه طرف مقابل هنوز مجوز برای آغاز پروازها را نداده به نظر می‌رسد مشکل هواپیمایی نیست و وزارت امور خارجه باید جدی‌تر به این موضوع ورود کند و در سطح کلان به این موضوع رسیدگی و نتایج را به سازمان هواپیمایی اعلام کند و وزارت امور خارجه متولی مذاکرات است.

انتهای پیام/
ندا جعفری پیرلری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز