خبرگزاری کار ایران

بازنگری در استاندارد ملی آرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۶۷۰

استاندارد ملی آرد برای کاهش سبوس گیری از گندم تجدیدنظر و علاوه بر تعریف آرد کامل برای تولید باکیفیت، مشخصات کیفی و ماهیتی دانه گندم نیز بازنگری شد.

به گزارش ایلنا، سازمان ملی استاندارد اعلام کرد: با هدف افزایش کیفیت در نان‌های چهارگانه، بازنگری استانداردهای ملی سلامت محور، مرتبط با زنجیره گندم، آرد و نان را که به عنوان قوت غالب مردم در سفره هر ایرانی دارای حرمت و کرامت است در دستور کار قرار دارد.

در همین راستا با تشکیل کمیته ملی ارتقای کیفیت زنجیره ارزش گندم، آرد و نان و برگزاری جلسات متعدد با متخصصان و فعالان این حوزه، بازنگری استانداردهای ملی گندم، آرد و نان را با جدیت دنبال کرد.

بر همین اساس، استاندارد ملی آرد به شماره ۱۰۳، برای کاهش سبوس گیری از گندم تجدیدنظر شد و علاوه بر تعریف آرد کامل برای تولید باکیفیت، مشخصات کیفی و ماهیتی دانه گندم، از محوری‌ترین تغییرات و اصلاحات به عمل آمده در بازنگری استاندارد مذکور بود.

لازم به ذکر است، آبان امسال تجدید نظر «آرد گندم - ویژگی‌ها و روش‌های آزمون» و نیز «نان مسطح - ویژگی‌ها و روش‌های آزمون» در دستور کار قرار گرفت و پس از برگزاری کمیسیون‌های مربوط (هر هفته دو کمیسیون) و در نهایت در دی ماه ۱۴۰۲ به چاپ و بهره برداری رسید.

گفتنی است؛ در سال ۱۴۰۱ استانداردهای آئین کار نان‌های سنتی لواش، تافتون، بربری و سنگک به شماره‌های ۵۸۰۹، ۲۵۰۸، ۵۸۱۰ و ۶۹۴۳ با رویکرد استفاده از آرد کامل و افزایش میزان سبوس نان تجدید نظر و چاپ شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز