خبرگزاری کار ایران

مصوبه توسعه مولدهای مقیاس کوچک ابلاغ شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۴۶۸

مدیرعامل شرکت توانیر اعلام کرد: با ابلاغ دستورالعمل توسعه مولدهای مقیاس کوچک امکان سرمایه گذاری در نیروگاههای مقیاس کوچک با ظرفیت ۲۵ مگاوات در شبکه توزیع با راندمان بالا فراهم شد.

به گزارش ایلنا از توانیر، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق با اشاره به حجم کوچک این نیروگاه ها، زمان بندی احداث آنها پایین بوده و امکان احداث در فاصله ۴ تا ۶ ماه را دارند. 

رجبی مشهدی تاکید کرد: یکی از بزرگترین مزیتهای این نیروگاهها کمک به رفع ناترازی تولید و‌مصرف شبکه برق کشور در محل مصرف و در شبکه توزیع است . 

مدیرعامل شرکت توانیر افزود : براساس دستورالعمل جدید ابلاغی،  نقاط اولویت دار توسط وزارت نیرو و شرکت توانیر برای سرمایه گذاری این نیروگاههاتعیین شده و سرمایه گذاران میتوانند با مراجعه به شرکتهای برق منطقه ای نسبت به دریافت مجوزهای لازم دراین خصوص اقدام نمایند . 

سخنگوی صنعت برق با اشاره به نرخ خرید برق از این نیروگاهها افزود: 

نرخ خرید برق از این نیروگاهها درمناطق اولویت دار بر مبنای روش مناقصه تعیین خواهد شد و‌درسایر موارد بر اساس نرخ ابلاغی وزارت نیرو تعیین میشود و سعی شده است با مدل مالی مناسب ، جذابیت و انگیزه لازم به سرمایه گذاران جهت ورود به این حوزه ارائه شود . 

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد : برق تولیدی این نیروگاهها شامل برنامه های مدیریت مصرف ایام ناترازی تابستان و اوج بار نخواهد شد  و هر کدام از این نیروگاهها قادر خواهند بود برق تولیدی خودشان را به صنایع مورد نظر و سایر متقاضیان به فروش برسانند . 

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه وزارت نیرو به عنوان پشتیبان 

به عاملیت شرکتهای برق منطقه ای قرارداد خرید تضمینی برق نیروگاهها را منعقد مینماید اظهار داشت : درصورتی که این نیروگاهها نتوانند تمام یا بخشی از برقشان را به صنایع متقاضی بفروشند نسبت به خرید تضمینی آن اقدام میکند.

رجبی مشهدی در پایان گفت : با ابلاغ این مصوبه کمک زیادی به عبور موفق از از دوران اوج بار تابستان سال ۱۴۰۳ در سطح شبکه توزیع خواهد شد چون دربعضی از مناطق کشور مثل استانهای شمالی ، فارس یا حتی تهران که مشکل ناترازی در سطح شبکه توزیع وجود دارد با وارد مدار شدن نیروگاههای مقیاس کوچک قطعا مشکلات کمتری خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز