خبرگزاری کار ایران

داخلی‌سازی ۱۰۰ درصدی دانش تولید کنتورهای هوشمند آب

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۲۵۱

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: دانش تولید کنتورهای هوشمند آب به صورت ۱۰۰ درصد داخلی‌سازی شده و تجهیزات تولید این کنتورها نیز در داخل کشور ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سعید ملائی در حاشیه بازدید معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از ظرفیت‌های تولید کنتور هوشمند آب در حاشیه نوزدهمین دوره نمایشگاه صنعت آب و فاضلاب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کنتورهای هوشمند الکترومغناطیس و آلتراسونیک آب در ایران در حال تولید است و ما یکی از بزرگترین مجموعه تولید این کنتورها را در نیشابور ایجاد کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در حوزه کنتورهای هوشمند، اولین چالش این است که این توانمندی ملی اطلاع رسانی نشده و شناخته شده نیست، گفت: دومین چالش نیز عدم اعتماد برخی کارفرمایان به تولیدات داخلی است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با تاکید بر اینکه دانش تولید کنتورهای هوشمند آب به صورت ۱۰۰درصد داخلی‌سازی شده و تجهیزات تولید این کنتورها نیز در داخل کشور ساخته می‌شود، گفت: کنتور هوشمند آب تولید ایران، نسبت به نمونه خارجی، هم قیمتی ارزان‌تر دارد، هم کیفیتی مشابه به نمونه های خارجی دارد و هم خدمات پس از فروش آن با نمونه‌های خارجی قابل مقایسه نیست.

ملائی با بیان اینکه تمام نیاز تولید کنتور کشور به وسیله کنتور های داخلی قابل برآورده شدن است، اظهار کرد: سالانه ۳۰ تا ۴۰ هزار دستگاه ظرفیت تولید کنتور هوشمند الکترومغناطیسی داریم و در صورت نیاز می‌توانیم این ظرفیت را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۲ هزار دستگاه کنتور هوشمند الکترومغناطیسی تولیدی ما در سطح کشور نصب شده است و با موفقیت در مدار بهره برداری قرار دارند، گفت: این کنتورها که مناسب نصب روی چاه‌های کشاورزی است، در صورت هر نوع دستکاری، سیگنال‌هایی به مرکز کنترل ارسال می‌کند و هر نوع برداشت غیرمجاز توسط این کنتورها قابلیت رصد دارد.

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه کنتورهای هوشمند خانگی بر مبنای تکنولوژی فراصوت کار می‌کنند؛ به طوری که با ارسال سینگنال‌های صوتی، دبی را محاسبه می‌کنند، گفت: قرارداد تأمین بالغ بر ۲۰۰۰ دستگاه در یکی از استان ها به امضا رسیده و در حال مذاکره برای نصب این کنتورهای جدید در سایر نقاط کشور هستیم.

ملائی با بیان اینکه کنتورهای قدیمی که عملکردی مکانیکی دارند، خرابی بیشتری داشته‌اند اما کنتورهای هوشمند جدید، قطعه مکانیکی ندارند و با سیگنال‌ها محاسبات را انجام می‌دهند، گفت: در این حالت هم  احتمال خرابی بسیار پایین و هم دقت اندازه‌گیری آنها نسبت به نمونه‌های قدیمی، بسیار بیشتر است و از راه دور نیز قابلیت خوانش و کنترل دارند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز