خبرگزاری کار ایران

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی خبر داد؛

گوشت منجمد ۲۸۵ هزار تومانی توزیع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۱۴۹

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی از برنامه‌ریزی برای توزیع گسترده گوشت منجمد وارداتی با قیمت تعادلی ۲۸۵ هزار تومان خبر داد و گفت: از هفته آینده واردات گوشت گرم به ۳۰۰ تن افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایلنا، علیرضا پیمان پاک اظهار کرد: به دلیل خشک‌سالی دو سال اخیر و افزایش هزینه دامداران به علت حذف ارز ترجیحی که یک تکلیف قانونی بود، پشتوانه دامی کشور به علت عرضه بیشتر دام‌های مولد دچار آسیب شد.

وی گفت: برای رفع این مشکل، واردات گوشت گرم و منجمد در دستور کار دولت است و روزانه ۲۰۰ تن گوشت گرم وارداتی به بازار عرضه خواهد شد که از ۸ کشور در حال واردات است. از هفته آینده واردات گوشت قرمز گرم افزایش خواهد یافت و به ۳۰۰ تن خواهد رسید.

پیمان پاک افزود: عرضه گوشت منجمد برزیلی با قیمت تعادلی ۲۸۵ هزار تومان هم افزایش خواهد یافت که مجموعه‌های بزرگ پرمصرف مثل رستوران‌ها و اصناف از این نوع گوشت استفاده خواهند کرد و از بازار گوشت گرم خارج خواهند شد. تا ماه رمضان ۳۵ هزار تن گوشت منجمد وارد خواهد شد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در خصوص کاهش واردات گوشت گرم به کشور گفت: تا اواسط آذرماه با واردات گسترده، بازار کنترل شد اما در یک ماه اخیر تعطیلات ژانویه بود و به علت سرمای هوا از حوزه اوراسیا نمی‌شد دام وارد کرد و عرضه از روزی ۲۰۰ تن به روزی ۳۰ تا ۴۰ تن رسید. در یک هفته اخیر اما واردات افزایش یافته و به ۲۰۰ تن رسیده است که سبب شد قیمت دام زنده در بازار پایین بیاید و از نیمه دوم اسفند با عرضه داخلی، قیمت پایین‌تر هم می‌آید.

وی پیش‌بینی کرد که در فصل بهار آینده عرضه دام داخلی ۲۵ درصد افزایش یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز