خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

چرا اوپک و نماینده ایران در این سازمان مهم است؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۸۳۰

نماینده پیشین ایران در هیئت عامل اوپک گفت: نماینده هیات عامل و نماینده ملی باید به مسائل اوپک آشنا باشند، در جلساتی شرکت می‌کنند که مباحث به زبان انگلیسی مطرح می‌شود بنابراین باید به زبان انگلیسی مسلط باشد و مطالب را درک کرده و بتوانند پاسخ دهند، بنابراین نماینده ملی باید اوپک را بشناسد و بتوانند در جلسات مشارکت فعال داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، اخیرا فردی بنام محمود بیرانوند به عنوان مدیر کل امور اوپک و مجامع انرژی منصوب شده که آنگونه که از شواهد پیداست فرد مذکور سابقه‌ای در حوزه نفت و امور بین‌الملل نداشته است. جایگاه اوپک در سطح کشورهای تولیدکننده و مصرف‌کننده نفت جهان بر همگان روشن است سازمانی مهم که حضور هر نماینده‌ای از ایران به عنوان عضو باسابقه و از موسسان اصلی که روزگاری حرف اول را در آن می‌زد در بازار جهانی تاثیرگذار است و هر اظهارنظر و یا تصمیم و رایی می‌تواند به نفع و یا ضرر ایران، اعضا، تولیدکنندگان و خریداران نفت شود.  

در همین ارتباط و در ارزیابی انتصاب اخیر در مدیریت امور اوپک محمدعلی خطیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، اظهار داشت: تاکنون افراد مختلفی در این سمت منصوب شده‌ و هر یک عملکردی داشته‌اند اما در هر حال هر فردی را باید در عمل محک زد و نمی‌توان پیش‌داوری و قضاوت کرد، باید عملکرد ایشان را ببینیم، هنوز چیزی از عملکرد ایشان ندیده‌ایم باید در عمل مدیریت را ببینیم و بعد قضاوت کنیم.

وی افزود: ارتباط ما با اوپک در ۳ سطح است و بالاترین سطح وزیر است که با اوپک ارتباط دارد و در اجلاس‌ها شرکت می‌کند و مهم‌ترین تصمیمات هم در اجلاس وزارتی اتخاذ می‌شود؛ در واقع بالاترین سطح ارتباط ما با اوپک؛ وزیر است. ارتباط بعدی نماینده و هیات عامل است که هر کشوری یک نماینده دارد که در این سطح هم تصمیمات مهمی گرفته می‌شود سطح سوم نماینده ملی است.

نماینده پیشین ایران در هیئت عامل اوپک خاطرنشان کرد: نماینده هیات عامل و نماینده ملی باید به مسائل اوپک آشنا باشند، در جلساتی شرکت می‌کنند که مباحث به زبان انگلیسی مطرح می‌شود بنابراین باید به زبان انگلیسی مسلط باشد و مطالب را درک کرده و بتوانند پاسخ دهند، بنابراین سطح هیات عامل در اوپک یا و نماینده ملی باید از اوپک شناخت داشته باشند و بتوانند در جلسات مشارکت فعال داشته باشند.

وی تاکید کرد: در سطح هیات عامل و نماینده ملی باید افرادی آشنا با اوپک و در جلسات به زبان آشنا باشند البته معمولا تیم در جلسات شرکت می‌کند و اگر یک نفر به هر دلایلی ضعف داشته باشد بقیه اعضای تیم باید ضعف را برطرف کنند که تیم بتواند در سطح قابل قبول مشارکت و مباحث را دنبال کرده و از منافع ما دفاع کند.

در هر حال آنچه واضح است؛ هماهنگی و یکپارچه‌سازی سیاست‌های نفت کشورهای عضو و تعیین بهترین راه برای تأمین منافع جمعی یا فردی آنها، طراحی شیوه‌هایی برای تضمین ثبات قیمت نفت در بازار نفت بین‌المللی به منظور از بین بردن نوسانات مضر و غیر ضروری؛ عنایت و توجه ویژه به کشورهای تولیدکننده نفت و توجه خاص به ضرورت فراهم کردن درآمد ثابت برای کشورهای تولیدکننده نفت؛ تأمین نفت کشورهای مصرف‌کننده از جمله وظایف این سازمان و اعضا است و اکنون این سوال مطرح است که جناب سرهنگ این توانایی‌ها را خواهد داشت یا خیر؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز