خبرگزاری کار ایران

پنجره واحد خدمات سازمان بنادر راه‌اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۳۷۴

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از راه اندازی پنجره واحد خدمات سازمان بنادر در ارتباط با پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و درگاه صدور مجوزها خبر داد.

به گزارش ایلنا از از سازمان بنادرودریانوردی، علی‌اکبر صفایی، در ارتباط تصویری با نشست مدیران "فاوا" بنادر کشور به میزبانی بندر چابهار، تأکید کرد: تمهیداتی اندیشیده شد تا در طول برنامه‌های هوشمند سازی دولت، خدمات سازمان بنادر و دریانوردی به مردم نیز به‌صورت هوشمند و بدون نیاز به حضور آنها و ارائه مدارک و مستندات (به‌جز در موارد خاص) ارائه شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد: ارائه خدمات الکترونیکی به مردم، مشتریان و ذی‌نفعان و همچنین تداوم کسب و کار بندری و دریایی با استفاده از نیروهای متخصص داخلی کشور، از اولویت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر (فاوا) قلمداد می‌شود.

وی با بیان امنیت داده‌ها و اطلاعات بسیار پراهمیت و حیاتی است، اظهار کرد: برای این منظور، لازم است بستر لازم و قدرتمندی در ستاد و بنادر تابعه فراهم شود. 

صفایی همچنین یکپارچه سازی و حذف پراکندگی سامانه‌های نرم‌افزاری، جلوگیری از صرف هزینه‌های موازی در بنادر از طریق ارائه طرح‌های متمرکز و پکپارچه، بهینه سازی فرایندهای ذیل خدمات سازمان با رویکرد هوشمندسازی، تسهیل کسب و کار با استفاده از راهکارهای فناوری‌های اطلاعات و برآورده سازی الزامات فرادستی را از اهم اولویت‌ها و انتظارات از دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر برشمرد.

مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی افزود: توسعه ساختار فاوا، ساماندهی و بهره گیری از نیروی انسانی متخصص فناوری اطلاعات و ارتباطات از دیگر مواردی است که در دستور کار این سازمان قرار دارد.

بر اساس این گزارش، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) سازمان بنادر نیز در این نشست اظهار داشت: در راستای اجرای سیاست هوشمند سازی دولت سیزدهم، پنجره واحد خدمات سازمان بنادر در ارتباط با پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و درگاه صدور مجوزها، راه اندازی شد و کلیه خدمات شناسه‌دار به‌صورت الکترونیکی در بسترهای مذکور در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

سعید خورسندی افزود: همچنین براساس نقشه راه توسعه دولت هوشمند، علاوه بر ارائه خدمات مرتبط با دریانوردان که در حال حاضر به‌صورت هوشمند ارائه می‌شود، تا پایان سال جاری نیز ۱۴ خدمت شناسه دار دیگر نیز به خدمات هوشمند سازمان بنادر و دریانوردی اضافه خواهد شد. 

وی اهمیت ارائه خدمات غیرحضوری به ذی‌نفعان و ارباب رجوع را یکی از تکالیف مهم ابلاغی به کلیه بنادر عنوان کرد و گفت: بخش‌هایی از این موضوع تاکنون محقق شده است و ادامه آن نیز با حمایت مدیران حوزه‌های کسب و کاری سازمان به‌سرعت تحقق خواهد یافت.

وی تأکید کرد: هوشمند سازی خدمات موضوعی چند جانبه است و تحقق آن به مشارکت همه واحدهای کسب و کاری سازمان وابسته‌است.

خورسندی گفت: تدوین طرح‌ها و ایجاد زیرساخت‌های فناوری اطلاعات مدت هاست که در اولویت‌های دفتر فاوا قرار دارد و در شرایط کنونی با قدرت و سرعت بیشتری در دست پیگیری است. 

خورسندی با اشاره به تصویب پروژه‌های متعدد در کارگروه هوشمندسازی برای بهبود کارایی و ارتقای بهره وری بنادر، خاطر نشان کرد: توسعه ساختار فاوا و تقویت منافع کارکنان این بخش لازمه استمرار فعالیت‌ها و ارتقای کیفیت خدمات این حوزه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز