خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر ارتباطات:

اینترنت 4G تا پایان سال به ١٠٠ درصد روستاهای بیشتر از ٢٠ خانوار می‌‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۸۲۱

معاون وزیر ارتباطات گفت: تا آخر امسال ۱۰۰ درصد روستای بالای ۲۰ خانوار شبکه دسترسی 4G را خواهند داشت. در جمعیت شهری هم تا انتهای سال آینده پوشش ۱۰ درصد 5G را داریم و تا انتهای امسال ۸ میلیون خانوار شهری را تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، امیر لاجوردی در کنفرانس ملی تحول دیجیتال بانک و بیمه با بیان اینکه  تحول دیجیتال در حوزه بیمه و بانکداری با هدف وفاداری مشتریان و ایجاد رقابت و شخصی سازی به ازای هر مشتری است که الزاماتی دارد، اظهار داشت: اگر در سه بخش حاکمیت، فناوری و زیرساخت این الزامات را ببینیم؛ در حوزه زیرساخت ارتباطی، هوش مصنوعی و مدیریت و تحلیل داده می‌توانیم اقداماتی را انجام دهیم. 

وی تاکید کرد: در زیرساخت ارتباطی با ظهور 4G انقلاب پلتفرمی در کشور رخ داد و ۸۰ درصد جمعیت شهری ما تحت پوشش این فناوری است. در 5G با هدف هوش مصنوعی، بلاکچین و... باید توسعه زیرساخت فیبر نوری را انجام دهیم. 

معاون وزیر ارتباطات گفت: طی قرار است در سه سال برای ۲۰ میلیون جمعیت دسترسی به فیبر نوری را تامین کنیم و در برنامه هفتم این ۲۰ میلیون پوشش به ۲۰ میلیون اتصال تبدیل شده که کاری سخت اما تحقق پذیر است. 

لاجوردی با بیان اینکه مهاجرت‌ها را در بخش فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی و... داریم و باید روی این بخش کار کنیم، ادامه داد : در حوزه فناوری هم الزاماتی مثل نیروی انسانی و ابزارهای هوش مصنوعی مطرح است. 

وی افزود: در زمینه بهره‌برداری از داده‌ها به رغم تصویب قانون، بخش حریم خصوصی از چالش‌های مهم بوده که در سکوهای ایرانی مسئله مهمی است و این سکوها بیشتر تمرکز روی قوانین دارند تا سیاست‌های حریم خصوصی و باید در این زمینه تدبیر شود.

 رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد: تا آخر امسال ۱۰۰ درصد روستای بالای ۲۰ خانوار شبکه دسترسی 4G را خواهند داشت. در جمعیت شهری هم تا انتهای سال آینده پوشش ۱۰ درصد 5G را داریم و تا انتهای امسال ۸ میلیون خانوار شهری را تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز