خبرگزاری کار ایران

تشکیل کنسرسیوم برای اجرای فاز۲ بندر شهید بهشتی

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۵۹۱

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اجرای فاز دو بندر شهید بهشتی چابهار با تشکیل کنسرسیومی متشکل از بخش خصوصی و نهادهای عمومی باید هر چه سریع تر در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار بگیرد.

به گزارش ایلنا از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در حاشیه بازدید از بندر شهید بهشتی چابهار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همان طور که به استحضار ملت شریف ایران رسید در هفته حمل و نقل، تفاهم‌نامه و توافقنامه‌های خوبی به ارزش ۵۵ هزار میلیارد تومان میان سازمان بنادر و دریانوردی و بخش خصوصی منعقد شد که امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی بخشی از همان قراردادها به ارزش ۸۱۰۰ میلیارد تومان در بندر شهید بهشتی چابهار هستیم.

وی افزود: با تکمیل و بهره برداری از راه آهن چابهار-زاهدان در سال آینده، شکل جدیدی از بندر شهید بهشتی چابهار را مشاهده می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان کرد: زیرساخت فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار تکمیل شده است و اقداماتی که از امروز شاهد آن هستیم با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای استقرار تأسیسات و تجهیزاتی مانند سیلوها، انبارها و مواردی از این قبیل است.

بذرپاش با بیان اینکه با شرکت‌های هندی و چینی برای تأمین تجهیزات بندری و مکانیزه تخلیه و بارگیری در فاز یک در حال مذاکره هستیم، گفت: نهادهای ناظر بر قراردادها در حال جمع بندی و اعلام‌نظر نهایی هستند تا منجر به عقد قرارداد شود.

وی تأکید کرد: فاز دوم بندر شهید بهشتی چابهار با ایجاد کنسرسیوم متشکل از بخش خصوصی و نهادهای عمومی باید هر چه سریع‌تر در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عملکرد بندر شهید بهشتی در ۹ ماهه اول امسال یادآور شد: گزارش عملکرد این بندر بیانگر رشد ۱۴۰ درصدی عملیات کانتینری و ۸ درصدی صادرات به‌ویژه کشورهای هند و چین است.

بذرپاش با اشاره به مسئولیت اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی در استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: طبق سیاست دولت، هر پروژه توسعه‌ای که در استان اجرا می‌شود، علاوه بر منافع ملی آن، مردم آن منطقه نیز از این پروژه منفعت ویژه‌ای کسب کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز