خبرگزاری کار ایران

تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کشور به ۲۶۵ واحد می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۹۱۱

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: با بهره‌برداری از فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان گنبد کاووس که با حضور رئیس‌جمهوری افتتاح می‌شود، تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در حال بهره‌برداری در کشور به ۲۶۵ واحد می‌رسد.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، هاشم امینی گفت: این تصفیه‌خانه فاضلاب پس از ۳۰ سال وقفه در روز پنجشنبه ۲۹ آذرماه به بهره‌برداری می‌‌رسد.

امینی با اشاره به این‌که گنبد کاووس دومین شهرستان استان گلستان از لحاظ جمعیت به شمار می‌رود، افزود: با توجه به بالابودن سطح آب‌های زیرزمینی و مشکل دفع بهداشتی فاضلاب شهری و همین طور نیازهای زیست‌محیطی این شهرستان، این پروژه از اهمیت خاصی برخوردار است و گام مهمی برای تکمیل پروژه فاضلاب گنبد کاووس خواهد بود.

او با اشاره به اینکه ارزش ریالی این طرح بیش از ۱۳هزار میلیارد ریال است، گفت: با بهره‌برداری از این طرح ظرفیت انتقال و تصفیه فاضلاب جمعیتی افزون بر ۱۵۰ هزار نفر فراهم شده است که این موضوع نقش بسزایی در حفظ محیط زیست این منطقه ایفا خواهد کرد.

​مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور تاکید کرد: عزم دولت سیزدهم در بخش فاضلاب این بوده است که ۷۱ پروژه را به سرانجام برساند که تاکنون بهره‌برداری از ۷۸درصد از این پروژه‌ها در سطح کشور محقق شده است و تمام تلاش ما بر این است که تا پایان دولت سیزدهم به تحقق 100درصدی برسیم.

به گفته مدیرعامل آبفای کشور هم‌اکنون ۵۴درصد از جمعیت کشور با ۸.۸ میلیون انشعاب فاضلاب، حدود ۶۸هزار کیلومتر شبکه جمع‌آوری و ۳۸۰۰ کیلومتر خطوط انتقال زیر پوشش شبکه فاضلاب هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز