خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

شرایط کشورهای دیگر را به سر ایران نزنیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۵۴۵

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دیگران را به سر کشورمان نزنیم، تاکید کرد: مگر سایر کشورها از ما باتقواتر یا باهوش‌تر هستند. البته این قیاس‌ها عامل انگیزه شده و باعث می‌شود که به شرایط فعلی راضی نباشیم اما باید توجه داشته باشیم که این کشورها محدودیت ما را در شرایط تحریم را نداشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهرداد بذرپاش در همایش توسعه دریامحور و گرامیداشت روز ملی حمل و نقل دریایی و بندری، با بیان اینکه پس از دو ماه از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد دریامحور این آغازی برای فعالیت‌های متفاوتی است، گفت: کلان پروژه ایران راه را تعریف کردیم که اجرای آن با همکاری بخش خصوصی و عمومی کشور محقق می‌شود. 

وی با بیان اینکه ما نگاه پیمانکار به بخش خصوصی نداریم، اظهار داشت: اگر مسئولی نگاه غیر از این را داشته باشد مورد تایید ما نیست. نگاه ما به بخش خصوصی نگاه به سرمایه‌گذار است. 

به گفته وزیر راه و شهرسازی، سرعت فعلی در اجرای پروژه‌ها مدنظر ما و همگان و از مهمتر خدا و مردم نیست و از این سرعت راضی نیستیم. برای ایران متفاوت حتما به متفاوت‌تر نگاه کردن به بخش خصوصی نیاز داریم.

بذرپاش ادامه داد: در یک سال گذشته جلسات متعدد با بخش خصوصی داشتیم. در این مسیر که با هم طی کردیم اما بدون تردید اگر هر چه برنامه استراتژیک نوشته شود و مدیری به این برنامه اعتقاد نداشته باشد، اجرای آن قابل اجرا نیست. 

وی با بیان اینکه دیگران را به سر کشورمان نزنیم، تصریح کرد: مگر سایر کشورها از ما باتقواتر یا باهوش‌تر هستند. البته این قیاس‌ها عامل انگیزه شده و باعث می‌شود که به شرایط فعلی راضی نباشیم اما باید توجه داشته باشیم که این کشورها محدودیت ما را در شرایط تحریم را نداشتند. هر چند هنوز در بخش هوایی موفق به شروع متفاوتی نشده‌ایم اما این حرکت متفاوت در بخش ریلی، جاده‌ای و دریایی آغاز شده است. 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در شرایط تحریمی برای رقابت بین‌المللی باید بخش دولتی در کنار بخش خصوصی قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: امروز در تمام مذاکرات خارجی درباره ترانزیت و کریدورها حرف می زنیم و خواسته مقامات خارجی از ما بحث تقویت ترانزیت است. همین عامل افزایش ٣٣ درصدی ترانزیت شده است و در پس این عدد تلاش‌های زیادی شده‌ اما با شرایط مطلوب فاصله زیادی داریم. 

بذرپاش افزود: وقتی می‌گوییم ایران باید شاهراه ترانزیتی شود، کار با این روش سنتی غلط است. یکی از بخش‌هایی که در آن می‌توان قیمت تمام شده را کاهش دهیم، همین بخش بندری است اما باید همزمان با توسعه زیرساخت‌ها، باید نرم‌افزارها توسعه پیدا کند و اگر بگوییم توسعه نرم‌افزاری اقدام مهمتری از توسعه زیرساخت‌ها است، حرفی اشتباه نیست. 

وی با تاکید بر اینکه اگر بتوانیم بندر چابهار را به شبکه ریلی برسانیم اتفاق بزرگی رخ می‌افتد، ابراز داشت: از دیگر اتفاق مهم این است که ٢٧ نقطه شهر ساحلی را جانمایی کردیم و این هم اتفاق بزرگی است که البته برخی از این نقاط به صورت مستقیم دسترسی به ساحل ندارند. همین اقدام برای اولین بار در شهرسازی کشور رخ می‌دهد.

مهرداد بذرپاش با بیان اینکه تعداد شناور هوایی که داریم افتخار است و امروز قرارداد تامین ۵٠ فروند شناور منعقد شد، عنوان کرد: اگر معطل بمانیم،  فرصت‌های لجستیکی در منطقه را از دست می‌دهیم. اثرات مذاکرات بی سابقه در منطقه را امروز می‌بینیم که یکی از آن آثار افزایش ٣٣ درصدی ترانزیت بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز