خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاه امام در پاسخ به ایلنا؛

«هاکان انرژی» در چین همان قرارگاه خاتم‌ در ایران است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۲۶۳

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاه امام اظهار داشت: شرکت هاکان انرژی در چین چیزی شبیه به قرارگاه خاتم‌الانبیا در ایران است که پروژه‌های مهم این کشور را انجام داده و می‌دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سعید چلندری در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با بیان اینکه فرودگاه حضرت امام ١۴ هزار هکتار وسعت دارد و این فرودگاه با  انجام پروازهای بین‌المللی دروازه ورود به کشور است، اظهار داشت: روزانه ١۴٠ تا ٣٠٠ پرواز در فرودگاه حضرت امام انجام می‌شود و از دو سال گذشته درآمد فرودگاه به ۴ برابر رسید.

وی ادامه داد: ۴ هزار هکتار از مساحت فرودگاه امام در بخش منطقه آزاد قرار گرفته، هر چند از سنوات گذشته زیرساخت‌ها انجام شده بود اما روند آن کُند بوده اما در حال حاضر بالای ٢٠٠ هزار میلیارد تومان درخواست سرمایه‌گذاری در این مساحت فرودگاه وجود دارد و از اقدامات مهم بعد از ١٨ سال، آغاز  اجرای ساخت فاز دوم فرودگاه امام مطرح بود و این اقدام بزرگ از ماه گذشته آغاز شده‌است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاه حضرت امام در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه چرا درباره هاکان انرژی (شرکت چینی مجری ساخت فاز دو فرودگاه امام) اطلاعاتی در اختیار نیست با وجود اینکه مدعی هستید یکی از سازندگان بزرگ فرودگاه در چین و در دنیا است، تاکید کرد: یک شرکت متشکل از یک کنسرسیوم بزرگ است که ایران در بخش های مختلف زیرساختی فرودگاهی، ریلی، قطار، هواپیما وارد قرارداد ١٠.٩ میلیارد دلاری با این شرکت شده که بخشی از آن ساخت فاز دوم فرودگاه امام است و این شرکت فرودگاه بزرگ چین را ساخته‌است.

وی ادامه داد: البته برخی از موضوعات قابل انتشار و توضیح نیست و نمی‌توان برخی از اطلاعات را بازگو کرد اما شرکت هاکان انرژی در چین چیزی شبیه به  قرارگاه خاتم‌الانبیا در ایران است که پروژه‌های مهم این کشور را انجام داده و می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز