خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به ایلنا مطرح کرد:

تشریح دلایل تاخیر در انعقاد قرارداد نهایی با اپراتور هندی بندر چابهار

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۰۵۹

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در هشت ماه گذشته در دور جدید مذاکرات با هندی‌ها، هر دو طرف تلاش بسیار زیادی برای انجام امور انجام شد و متن قرارداد از نظر فنی تایید و در دست مراجع ذ‌ی‌صلاح برای بررسی و تایید نهایی قرار گرفته است. پس از آن فرآیند انعقاد قرارداد نهایی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی ‌اکبر صفایی در نشست خبری هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و لجستیک با بیان اینکه در یک ماه گذشته اتفاقات خوبی در حوزه دریایی رخ داده، گفت: سیاست‌های اقتصاد دریامحور از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد و در حال حاضر، سازوکار اجرایی آن در دولت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه از دیگر اتفاقات خوب، لایروبی خلیج گرگان بود، اظهار داشت: خلیج گرگان و بندر ترکمن در طول ١٠ سال گذشته خشک بودند اما علیرغم بدی آب و هوا توانستیم یک میلیون و ۴۶٠ هزار متر مکعب لایروبی در این منطقه را انجام دهیم و آب قابل توجهی از سمت خلیج به سمت بندر گسیل شد و امروز شبه جزیره میانکاله برای مردم قابل بازدید است.

مدیرعامل سازمان بنادر ادامه داد: فردا ۴۵ هزار میلیارد تومان قرارداد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذار خارجی به امضا می‌رسد.

صفایی در پاسخ به سوال ایلنا درباره تعیین و تکلیف قرارداد بلند مدت با اپراتور هندی در بندر شهید بهشتی چابهار و علت تاخیر در انعقاد قرارداد و اینکه آیا شرکتی جایگزین اپراتور هندی در صورت نیاز انتخاب شده ‌است، تصریح کرد: در هشت ماه گذشته در دور جدید مذاکرات با هندی‌ها، هر دو طرف تلاش بسیار زیادی برای انجام امور انجام شد و متن قرارداد از نظر فنی تایید و در دست مراجع ذ‌ی‌صلاح برای بررسی و تایید نهایی قرار گرفته است. پس از آن فرآیند انعقاد قرارداد نهایی انجام می‌شود.

وی افزود: یکسری موارد فنی طرف هندی و همچنین موضوعاتی را مجموعه وزارت راه و سازمان بنادر در متن نهایی در نظر داشتند و به طرف هندی اعلام کردند که این یکی دلایل در تاخیر انعقاد قرارداد بود. باید در نظر داشت که هماهنگی برای حضور مقامات رسمی دو کشور برای انعقاد قرارداد اصلی به راحتی انجام نمی‌شود و زمان می‌برد و این قرارداد پس از تصویب به اجرا می‌رسد. 

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، همچنین با برخی از سرمایه گذاران خارجی در حال در مذاکره هستیم و درخواست‌های وجود دارد. 

صفایی با اشاره به حجم تجارت دریا برد خاطرنشان کرد: در هشت ماه اول امسال تجارت دریا برد کشور، ١۵٣ میلیون و ۶۴۶ هزار تن بوده است و در عملکرد غیرنفتی در هشت ماه امسال نسبت به مدت سال گذشته، ٨.۵ درصد رشد داشتیم. 

وی با اشاره به حمل و نقل در دریای خزر ابراز داشت: در حال حاضر، ۳۲ فروند کشتی به ظرفیت حمل و نقل در این دریا اضافه شده و چهار فروند در نکا در حال ساخت است. همچنین ظرفیت دریایی در بنادر شمالی بالای ۳۰ میلیون تن در سال است و در ماه‌های گذشته رشد تجارت خوبی را با روسیه و قزاقستان شاهد بودیم.

مدیرعامل سازمان بنادر اضافه کرد: در حال حاضر بندر امیرآباد به شبکه ریلی وصل است و بندر کاسپین هم به شبکه ریلی متصل می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز