خبرگزاری کار ایران

بذرپاش خبر داد؛

افتتاح راه آهن رشت- کاسپین در دهه فجر/اجرای کریدور ارس را شروع کردیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۸۸۳۱

وزیر راه و شهرسازی همچنین از افتتاح راه آهن رشت- کاسپین در دهه فجر خبر داد و گفت: بهمن ماه امسال اتصال دریا دریامحقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهرداد بذرپاش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در یک سال گذشته که در وزارت راه به دنبال تکمیل پروژه ایران راه بودیم، اظهار داشت: ایران هم راه و هم راه حل است و در این پروژه به خوبی می‌دانیم که به دنبال چه موضوعاتی هستیم.

وی از تلاش برای دریافت مجوز واردات واگن مسافری از سران قوا خبر داد و گفت: در راستای توسعه و نوسازی ناوگان ریلی به دنبال اخذ مجوز از سران قوا برای واردات واگن‌های مسافری هستیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از افتتاح راه آهن رشت- کاسپین در دهه فجر خبر داد و گفت: بهمن ماه امسال اتصال دریا-دریا محقق می‌شود.

بذرپاش تاکید کرد: با این اتصال دریای خزر به دریای جنوب شاهد اقتصاد دریامحور متفاوتی در بنادر شمالی خواهیم بود و به موازات آن پیوند خواهر خواندگی بندر امیرآباد با بندر ترکمنستان باشی رخ داده‌است.

وی ادامه داد: اجرای کریدور ارس را هم شروع کرده‌ایم و پیمانکار انتخاب شده و اجرای خط جاده‌ای آن آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ظرف یک ماه آینده با روسای جمهوری کشورمان و آذربایجان پروژه آستارا به آستارا را به افتتاح می رسانیم و همچنین توافقنامه کریدوری دو کشور به امضا می رسد.

بذرپاش با بیان اینکه پشت عدد رشد ٣٣ درصدی ترانزیت فعالیت‌های بیشماری نهفته است، اظهار داشت: در آبان ماه رکورد حمل بار داخلی در کشور شکسته شد.

وی همچنین درباره افزایش قیمت اتوبوس و تامین ناوگان در این بخش گفت: دولت خریدار اتوبوس نیستم اما پیگیر توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل مسافری هستیم، از آنجایی که قیمت اتوبوس بالا رفته از نظام بانکی کمک خواسته‌ایم تا به به صورت قرض‌الحسنه تسهیلات در اختیار متقاضیان خرید اتوبوس قرار دهند.

بذرپاش با بیان اینکه در حوزه دریایی پس از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد دریا محور از سوی رهبری عزم جدی برای تحقق این سیاست‌ها در بین دست‌اندرکاران ایجاد شده و تصمیمات خوبی گرفتیم، گفت: یکی از موضوعات ایجاد شهرک‌های ٢٧ گانه در سواحل جنوبی است و ٢٧ نقطه شهر ساحلی انتخاب شده که این شهرها دارای اسکله و بنادر خواهند بود و همچنین قرارداد ۵٠ فروند شناور را منعقد کردیم، البته تعداد شناورها در ناوگان مناسب است و ظرفیتهای خوبی در ناوگان داریم اما به دلیل تحریم‌ها کارمان سخت شده است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد : هر چند اقدامات خوبی انجام شده اما از آنجایی که شرکت‌های خارجی نگران تحریم‌ها هستند، این موفقیت‌ها را اعلام نمی‌کنیم.

وی گفت: سال آینده خط ریلی خاش -چابهار متصل می شود و این مزیت خوبی برای بندر شهید بهشتی ایجاد می‌کند. همچنین اجرای پروژه راه آهن رشت- استارا بعد از سال جدید میلادی آغاز می شود. همچنین پروژه راه آهن خواف -هرات با افغانستان دنبال می‌شود و قراردادهای بین‌المللی کم سابقه منعقد شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در سفر به روسیه اتفاقات خوبی اتفاق افتاد و در این سفر رییس راه آهن روسیه اعلام کرد که میزان زمان عبور کالا از روسیه بسیار کاهش پیدا کرد و البته باید در پیمان چند جانبه زمان حمل کالا را کاهش دهیم، در روسیه زغال سنگ و پتاس به مقصد هند حمل می‌شود که مسیر اصلی این بار ایران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز