خبرگزاری کار ایران

حمله موشکی حوثی‌های یمن به نفتکش نروژی

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۱۵۰

حوثی‌های یمن مسئولیت حمله به نفتکش نروژی را در تنگه باب‌المندب به‌عهده گرفتند.

به گزارش ایلنا از خبرگزاری رویترز، حوثی‌های یمن روز سه‌شنبه (۲۱ آذرماه) اعلام کردند که در آخرین عملیات خود در اعتراض به بمباران غزه از سوی رژیم صهیونیستی، نفتکش نروژی «استریندا» (STRINDA) در تنگه باب‌المندب را هدف حمله موشکی قرار دادند.

یحیی سریع، سخنگوی ارتش حوثی‌ها در بیانیه‌ای تلویزیونی گفت: پس از بی‌توجهی خدمه نفتکش نروژی به هشدارها، حوثی‌ها نفتکش را با موشک هدف قرار دادند.

وی هشدار داد حوثی‌ها به ممانعت از عبور کشتی‌های عازم بنادر رژیم صهیونیستی تا زمانی که آنها اجازه ورود کمک‌های غذایی و پزشکی به نوار غزه را ندهند، ادامه می‌دهد.

یک مقام آمریکایی به رویترز گفت: حمله به نفتکش «استریندا» در ۶۰ مایل دریایی (۱۱۱ کیلومتری) شمال تنگه باب المندب که دریای سرخ و خلیج عدن را به هم متصل می‌کند، حدود ساعت ۲۱ به وقت گرینویچ رخ داد.

یکی دیگر از مقام‌های آمریکایی تصریح کرد که استریندا در ساعات پس از حمله توانست حرکت کند.

ارتش ایالات متحده آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حمله باعث آتش‌سوزی و خسارت شد اما تلفات جانی نداشت.

سخنگوی حوثی‌ها گفت: این گروه در روزهای اخیر موفق شده است در حمایت از فلسطینی‌ها مانع عبور چند کشتی شود.

مونیکل کمیکال تانکرز (Mowinckel Chemical Tankers)، مالک نفتکش نروژی به رویترز گفت: نفتکش حامل مواد شیمیایی اکنون به سمت یک بندر امن در حرکت است.

رئیس شرکت مونیکل گیر بلسنس (Mowinckel Geir Belsnes) تصریح کرد: ۲۲ خدمه هندی نفتکش «استریندا» همگی سالم هستند.

روز شنبه، حوثی‌ها گفتند که تمام کشتی‌هایی را که به سمت اسرائیل حرکت می‌کنند، بدون توجه به ملیت‌شان، هدف قرار خواهند داد و به شرکت‌های کشتیرانی بین‌المللی نسبت به معامله با بنادر اسرائیل هشدار دادند.

داده‌های شرکت رهگیری نفتکش‌ها و کشتی‌های کپلر نشان داد که «استریندا» در مالزی سوخت‌های زیستی بارگیری کرده بود و در حال حرکت به سمت ونیز ایتالیا بوده است.

در هفته نخست دسامبر، سه کشتی تجاری در آب‌های بین‌المللی هدف حمله قرار گرفتند که باعث شد یک ناوشکن نیروی دریایی آمریکا مداخله کند.

حوثی‌ها همچنین ماه گذشته یک کشتی باری متعلق به بریتانیا را که با یک شرکت اسرائیلی ارتباط داشت، توقیف کردند.

عربستان سعودی از ایالات متحده خواسته است در واکنش به این حمله‌ها خویشتنداری نشان دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز