خبرگزاری کار ایران

رییس صندوق ملی مسکن در گفت‌وگو با ایلنا:

از بانک توسعه اسلامی وام می‌گیریم

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۸۹۴

رییس صندوق ملی مسکن گفت: ماموریت و وظایف صندوق ملی مسکن گسترده‌ است و به خارج از مرزهای کشور هم می‌رسد و در ارتباط با نحوه همکاری با بانک توسعه اسلامی می‌توانیم از تضامینی که به این بانک ارایه می‌دهیم استفاده کنیم و منابع آن بانک را در اختیار نظام ساخت مسکن قرار دهیم.

محمدرضا اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره مدل همکاری صندوق ملی مسکن با بانک توسعه اسلامی اظهار داشت: ماموریت و وظایف صندوق ملی مسکن گسترده‌ است و به خارج از مرزهای کشور هم می‌رسد و در ارتباط با نحوه همکاری با بانک توسعه اسلامی می‌توانیم از تضامینی که به این بانک ارایه می‌دهیم استفاده کنیم و منابع آن بانک را در اختیار نظام ساخت مسکن قرار دهیم. به همین می‌توانیم از ضمانت‌هایی که بانک توسعه اسلامی در اختیار ما قرار می‌دهند، استفاده کنیم و این فرایند را تسهیل کنیم.

وی ادامه داد: آنچه که در درجه اول محل ارتباط ما با این دست از بانک‌های بین‌المللی می‌شود، ضمانت‌هایی است که می‌توانیم برای برخی از عملیات مسکن صادر کنیم و در قبال این ضمانت‌ها، افرادی را که متقاضی تسهیلات و منابع بانک‌های بین‌المللی هستند به این بانک‌مها متصل می‌کنیم تا بتوانند این تسهیلات را دریافت کنند.

رییس صندوق ملی مسکن گفت: البته باید ساز و کار این فرایند طی شود، در حال حاضر هنوز این اقدامات به ثمر ننشسته است اما یکی از مصدایق همکاری صندوق ملی مسکن با بانک‌های بین‌المللی از جمله بانک توسعه اسلامی اخذ تسهیلات به ازای ضمانت‌نامه‌ها است.

اسماعیلی درباره محل مصرف این تسهیلات تاکید کرد: هم در سرمایه‌گذاری داخلی و هم در سرمایه‌گذاری خارجی می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

وی همچنین درباره موجودی صندوق ملی مسکن و محل تامین بودجه این صندوق گفت: موجودی الان  صندوق بیش از 12 هزارمیلیارد تومان است.  با توجه به شرایط پیش‌بینی می‌شود که  امسال 111 هزار میلیارد تومان به صندوق ملی مسکن واریز شود که بیش از 38 هزار میلیارد تومان از این مبلغ از بودجه عمومی، اقساط مسکن مهر و فروش زمین بوده و مابقی آن از پرداخت جریمه بانک‌هایی که به تعهد خود در ارایه تسهیلات مسکن اقدام نکردند، تامین می‌شود.

رییس صندوق ملی مسکن درباره واریز  دو میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به بخش مسکن تاکید کرد: با اذن و دستور  رهبری تمام  2 میلیارد دلار باید به صندوق ملی مسکن باید واریز شود و از کانال این صندوق صرف ساخت و اجرای پروژه نهضت ملی مسکن شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز