خبرگزاری کار ایران

صادرات فلفل گلخانه‌ای به آسیا و اروپا آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۰۰۵

صادرات ۳۰ هزار تن انواع فلفل به کشورهای اروپایی و آسیایی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، صادرات ۳۰ هزار تن انواع فلفل به کشورهای اروپایی و آسیایی آغاز شد. بیش از ۹۵ درصد فلفل گلخانه‌ای تولید شده به روسیه، ارمنستان، گرجستان، عراق، کشورهای حاشیه خلیج فارس و سایر کشورها صادر می‌شود. پیمان نامور، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در این خصوص گفت: جنوب کرمان با بیش از ۲۸۰۰ هکتار انواع خیار سبز، فلفل، بادمجان، گوجه فرنگی و توت فرنگی مقام اول تولید محصولات گلخانه‌ای در کل کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: از این سطح حدود ۳۰۶ هکتار به کشت انواع فلفل (دلمه‌ای و شمشیری) با تولید بیش از ۳۰ هزار تن اختصاص دارد، به طوری که جنوب‌کرمان، مقام اول سطح و تولید فلفل گلخانه‌ای در بین استان‌های کشور را دارا است.

وی بیان کرد: از نیمه دوم آبان عملیات برداشت فلفل از گلخانه‌های جنوب کرمان آغاز و تا اواخر اردیبهشت و قبل از شروع گرما ادامه دارد.

این مقام دولتی ادامه داد: در طول فصل برداشت به طور متوسط از هر هکتار گلخانه فلفل میزان ۱۰۰ تن فلفل دلمه رنگی و میزان ۹۰ تن فلفل شمشیری یا کاپی برداشت و به طور عمده به کشور روسیه صادر می‌شود و با توجه به شرایط منحصر به فرد منطقه جنوب کرمان در فصل تولید فلفل و نور کافی، محصول تولید شده باکیفیت بوده و بازارپسندی زیادی در بین مصرف کنندگان داخلی و خارجی دارد.

گفتنی است، بیش از ۹۵ درصد فلفل گلخانه‌ای تولید شده به کشورهای روسیه، ارمنستان، گرجستان، عراق، کشورهای حاشیه خلیج فارس و سایر کشورها صادر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز