خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

اخبار همکاری مسکنی با چین بزودی منتشر می‌شود/ ظرفیت فرودگاه امام به ۵٠ میلیون نفر می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۴۳۶

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در حوزه مسکن هم همکاری با چین داریم که به مرور اخبار آن منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مهرداد بذرپاش در مراسم شروع عملیات عمرانی فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی با بیان اینکه در مسیر پیشرفت کشور امروز دور هم جمع شدیم تا مهمترین پروژه صنعت هوانوردی را آغاز کنیم، اظهار داشت: وزارتخانه راه و شهرسازی پیشران پیشرفت کشور است و نقش متفاوت و برجسته‌ای برای پیشبرد حرکت پیشرفت ملت بزرگ ایران دارد.

وی ادامه داد: این روزها هر سفری به کشورهای منطقه انجام می‌شود و یا ملاقات با مقام خارجی در ایران داریم امکان ندارد که از ظرفیت ترانزیت ایرانی حرفی زده نشود. از این رو در ابتدای کار کلان‌پروژه‌ ایران راه را تعریف کردیم که بسته‌ای از ظرفیت‌های کریدورهای ایران در بحث نرم افزار و سخت افزار است و در کنار زیرساخت‌ها و سخت افزارها، توسعه نرم افزار ازجمله بارنامه یکسره و ترانزیت یکسره و تسهیل عبور و مرور در چهار شقوق حمل و نقل را دنبال می‌کنیم که احداث فاز دوم فرودگاه یکی از این پروژه‌ها است که از سال‌های گذشته این پروژه مطرح بود و من از مدیران گذشته تشکر می‌کنم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: امروز می‌دانیم که مشغول به چه کاری هستیم و اگر جایی سرعت کار مطلوب نیست به دلیل فضای کار است اما می‌دانیم چه اقدامی انجام می‌دهیو و اشکالی ندارد که به ما خرده می‌گیرند. 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در صنعت هوانوردی افزود: کاهش محدودیت‌های پرواز فضای ایران از اقدامات خوبی است که به اجرا رسیده و رکورد میزان پروازهای عبوری بعد از کرونا شکسته شد که پیام یک آسمان امنیت و ایمن دارد. همچنین توسعه ناوگان هوایی در دستور کار است و توسعه فاز دو فرودگاه امام پروژه بزرگترین پروژه صنعت هوایی پس از انقلاب است  البته در تمام مدهای حمل و نقل ریلی هم پروژه‌های متعددی در دستور کار است.

بذرپاش اظهار داشت: اخیرا در ملاقات با مقام مسئول خارجی به من گفته شد که خدا خواسته که جاده ابریشم دوباره احیا شود و ما نباید تسلیم جوسازی‌ها شویم و خواهیم دید که شاهراه‌های ایران درآمدی به اندازه نفت برای ما به ارمغان خواهند آورد.

وی ادامه داد : از همین تریبون از بخش خصوصی دعوت میکنم که در شهر فرودگاهی مشارکت  داشته باشند و در این صورت است کن می تواند به هاب منطقه‌ای تبدیل شود.

بذرپاش با اشاره به توسعه ترمینال یک فرودگاه امام گفت: ظرفیت ترمینال فاز یک ۶ میلیون نفر در سال است که تا اسفند سال آینده با سرمایه گذاری ۵٠٠ میلیون یورویی به ١٠ میلیون نفر می‌رسد و ترمینال سلام با ظرفیت ۵ میلیون نفر خدمات ارزشمندی به مردم ارایه می‌کند و  توسعه فاز دوم با ظرفیت ٣۵ میلیون در  ۴١٠ هزار متر مربع ظرفیت مجموع فرودگاه به ۵۰ میلیون مسافر می رسد و این اقدامات در راستای کلان پروژه ایران راه است.

 وزیر  راه و شهرسازی با بیان اینکه برای انعقاد این قرارگاه چندین ماه مذاکره با هاکان انرژی داشتیم و در  سفر معاون اول رییس جمهوری در چین به امضا رسید ، گفت: در حوزه مسکن هم همکاری با چین داریم که به مرور اخبار آن منتشر می‌شود.

وی تاکید کرد: پروژه متعددی با قرارگاه با آبروی خاتم الانبیا که در حال انجام است و در این پروژه  قرارگاه کنار شریک خارجی ایران قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز