خبرگزاری کار ایران

وزیر صمت:

هوش مصنوعی هیچ‌گاه بر انسان توفق نمی‌یابد/ از همسایگان خود عقب نمانیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۰۴۸

وزیر صمت گفت: اگر صنایع دانش‌بنیان را در کشور توسعه ندهیم از همسایگان خود عقب می‌مانیم و این خود اسباب خجالت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در دومین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان، انقلاب صنعتی چهارم و صنعت شهر هوشمند گفت: اگر به حوزه هوش مصنوعی با مطالعه وارد نشویم آسیب می‌بینیم، دنیا متوجه این شده و در همین راستا زمزمه‌های انقلاب صنعتی پنجم این روزها به گوش می‌رسد، انقلابی که در آن گفته می شود اصالت را به انسان می‌دهد و در آن انسان همواره محور تحولات و عنصر تصمیم‌گیر است.

وی افزود: بنابراین هوش انسانی هرگز تحلیل نخواهد رفت و پیوسته رو به توسعه است با این حال الان با رقیبی به نام هوش مصنوعی مواجه شده و باید خود را با آن به چالش بکشاند. اما این اجازه به هوش مصنوعی داده نمی‌شود که بر انسان توفق پیدا کند و همیشه انسان که اشرف مخلوقات بوده است.

وزیر صمت خبر داد: همایش‌های مرتبط با هوش مصنوعی استمرار خواهد داشت و از مخاطبان درخواست داریم از طریق دبیرخانه همایش امروز، وزارت صمت را در جریان پیشنهادات خود برای توسعه هوش مصنوعی و صنعت دانش‌بنیان بگذارند.

علی‌آبادی تصریح کرد: اگر صنایع دانش‌بنیان را در کشور توسعه ندهیم از همسایگان خود عقب می‌مانیم و این خود اسباب خجالت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز