خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

دریافت مالیات از خودروهای 3 میلیارد تومانی مشکلی برای طبقه متوسط

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۶۵۱

به گفته یک کارشناس خودرو اخذ مالیات از خودروهای 3 میلیارد تومانی در کشور بنا بر آنچه در لایحه بودجه سال آینده آمده، افزودن مشکلی به مشکلات اقتصادی طبقه متوسط و پایین‌تر از آن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، لایحه بودجه 1403 امروز منتشر شد، براساس این لایحه خودروهای سواری که ارزش آنان بالاتر از 3میلیارد تومان است، مشمول سالانه یک درصد مالیات می‌شوند و البته هر قدر ارزش خودرو بالاتر از این رقم رود، میزان مالیات هم افزایش پیدا می‌کند.

امیرحسن کاکایی کارشناس خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اساس مالیات‌گیری را درست می‌داند اما مالیات‌گیری از خودرویی که در اقتصاد ایران قیمت آن به 3 میلیارد تومان رسیده را منطقی و منصفانه برنمی‌شمارد. وی در توضیح بیشتر در این باره گفت: حکومت‌ها وقتی رویه درستی اتخاذ کرده‌اند که براساس مالیات‌گیری کسب درآمد کنند و در ازای آن خدمات بهتری به شهروندان بدهند.

کاکایی افزود: یکی از همین روش‌های درست مالیات‌گیری از ثروتمندان است که به بازتوزیع ثروت در جامعه می‌انجامد اما توجه داشته باشید اقتصاد ایران با تورم سنگین دست و پنجه نرم می‌کند و آن طور که اقتصاددانان می‌گویند این دولت‌ها هستند که عامل تورم هستند و باید آن را مدیریت کنند، در غیر این صورت ملزم به پاسخگویی هستند.  

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بنابراین وقتی دولت می‌خواهد به طور جدی به مالیات‌ستانی بپردازد باید دارندگان ثروت‌های بزرگ در کشور را در اولویت قرار دهد تا این مالیات‌ستانی سبب گردش سریع‌تر ثروت در جامعه باشد اما اینکه خودرویی تا چند سال پیش 120 میلیون قیمت داشته و حالا در اثر تورم قیمت آن به 3 میلیارد رشد کرده و این خودرو کالای مصرفی مالک آن به شمار می‌آید، صورتی منصفانه از مالیات‌گیری محسوب نمی‌شود.

این کارشناس تصریح کرد: این مدل از مالیات‌گیری افزودن مشکلی بر مشکلات طبقه متوسط و متوسط به پایین کشور به شمار می‌آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز