خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو:

فروش برق ۲۴.۸ درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۷۵۰

وزیر نیرو اظهار داشت: در ۷ ماه ابتدای سال میزان تولید برق ۲۲.۱ درصد و فروش ۲۴.۸ درصد رشد داشته که مقام اول را در بین صنایع کشور در این حوزه داشته ایم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی‌اکبر محرابیان در مراسم افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق اظهار داشت: ما اکنون روزهایی را سپری می کنیم که بشریت کمتر دیده و در تاریخ معاصر کشتار از نوع کودک کشی و قلع و قمع بشر و حرکات حیوان صفت بی سابقه است.

وی افزود: کودک کشی و انسان کشی تبدیل به رویه ساعتی شده و به بیمارستان‌ها نیز حمله می کنند و این شرایطی است که جامعه جهانی به خروش آمده است.

وزیر نیرو تصریح کرد: علیرغم اقدامات رژیم صهیونیستی شاهد دو پیروزی بیسابقه برای فلسطینی ها بودیم یکی حمله ارزشمند طوفان الاقصی بود که با عملیات حساب شده شاهد در هم تنیده شدن تمام قدرت و هیمنه رژیم صهیونیستی بودیم، جوانان غزه پوز اسراییل را به خاک مالیدند، پیروزی دوم بر ملا شدن چهره واقعی صهیونیست بوده است.

وی گفت: امروز بشریت واقعیت صهیونیست را که از آستین امریکا برآمده بدون رتوش مشاهده می کند، سالها تلاش می کردند واقعیت را معکوس جلوه دهند اما امروز با مقاومت فلسطین واقعیت صهیونیست برملا شد و شاهد موفقیت جبهه حق از استکبار هستیم.

محرابیان ادامه داد: اکنون مردم کشورهایی که بدون توجه به ضروریات زندگی بشر و حقوق بشر از صهیونیست دفاع می کنند، تظاهرات برپا می کنند، شاهدیم که تظاهرات مردم لندن سنگین ترین تظاهرات این شهر بود، 

وی تاکید کرد: ما حرکت رژیم صهیونیستی را محکوم می کنیم و امیدواریم بزودی شاهد حذف این رژیم جعلی کودک کش و غده سرطانی از جهان اسلام باشیم و مردم فلسطین به حقوق اولیه خود در سرزمین مادری دست یابند.

وی با بیان اینکه صنعت برق بزرگ‌ترین سرمایه هر کشوری است، اظهار داشت: تلاش وزارت نیرو‌ در ۲ سال گذشته این بود که بتواند ناترازی را رفع کند و در این راستا ۲ استراتژی را در دستور کار قرار داده است.

وی به افزایش ظرفیت و توسعه به عنوان استراتژی اول عبور از ناترازی اشاره و تصریح کرد: در ۷ ماه ابتدای امسال بالاترین رقم رشد تولید و فروش برق را داشته‌ایم، به طوری که در ۷ ماه ابتدای سال میزان تولید برق ۲۲.۱ درصد و فروش ۲۴.۸ درصد رشد داشته که مقام اول را در بین صنایع کشور در این حوزه داشته ایم.

وزیر نیرو استراتژی دوم را مدیریت مصرف و بهینه سازی عنوان کرد و گفت: تلاش شد ناترازی در مدت کوتاهی برطرف شود.

وی در ادامه با اشاره به مقایسه مصرف برق در بخش خانگی و صنعت در تابستان ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ گفت: در تابستان ۱۴۰۰ با توجه به ناترازی قابل توجه در این صنعت شاهد عدم تامین برق در این بخش بودیم. بطوریکه از ۲۸ اردیبهشت تا ۳۱ شهریورماه خاموشی‌هایی در کشور اتفاق افتاد که از یک نوبت شروع و تا سه نوبت در روز ادامه پیدا کرد.

وزیر نیرو گفت: در سال ۱۴۰۰ در بخش خانگی ۴۸ میلیارد کیلووات ساعت برق مصرف شد اما در سال ۱۴۰۲ هر چند که با مشکلات و محدودیت‌هایی مواجه بودیم اما هیچگونه محدودیت خاموشی به بخش خانگی اعمال نشد و اگر قرار بود با روش‌های سابق تامین برق صورت بگیرد، باید ۲۰ درصد رشد مصرف خانگی را شاهد بودیم که با اعمال سیاست‌ها و تجربه خوب پاداش صرفه جویی نه تنها شاهد رشد مصرف نبودیم بلکه برای اولین بار شاهد کاهش مصرف برق نیز بودیم.

وی با بیان اینکه از ۱ خرداد تا ۱۵ مهر ماه میزان مصرف بخش خانگی ۴۶ میلیارد کیلووات ساعت ثبت شد، تاکید کرد: در بخش صنعت نیز در سال ۱۴۰۰، ۳۶ میلیارد کیلووات ساعت برق تحویل داده شد که این عدد در سال ۱۴۰۲ به ۴۶.۱ میلیارد کیلووات ساعت افزایش یافت.

محرابیان افزود: با شیوه مدیریت مصرف و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی توانستیم کاهش قابل توجهی در حوزه مصرف بخش خانگی داشته باشیم و این میزان صرفه جویی شده را به حوزه صنعت تحویل دهیم.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ صنعت کشور میزان تامین برق صنایع از برق خانگی پیشی گرفت، خاطرنشان کرد: توانستیم در حوزه تحویل برق به صنایع نیز رقم‌های خوبی را ثبت کنیم. بطوریکه در صنعت سیمان در تابستان امسال بیش از ۱۱ درصد رشد تولید را شاهد بودیم و در پایان دوره میزان ذخیره سیمان به ۱۵ میلیون تن رسید که این عدد معادل تولید ۱۱۰ روز تولید سیمان در کشور است.

وزیر نیرو با بیان اینکه علاوه بر این تنظیم بازار خوبی نیز صورت گرفت، تصریح کرد: در تابستان ۱۴۰۰ تنها در بخش سیمان شاهد رشد قیمت ۴۳۳ درصد بودیم. موضوعی که امسال به خوبی مدیریت شد و تنظیم بازار صورت گرفت.

وی بیان داشت: با ساز و کارهایی که صورت گرفت، هم در بخش صنعت و هم در بخش خانگی شاهد اقدامات خوبی بودیم. بطوریکه بیش از ۴۰ درصد مشترکان در بخش خانگی میزان مصرف خود را کاهش دادند و مشمول پاداش صرفه جویی شدند.

وزیر نیرو با اشاره به نقش دانش بنیان‌ها در صنعت برق گفت: از ظرفیت‌های بسیار خوبی در این حوزه برخورداریم که باید از تمام این ظرفیت‌ها استفاده کنیم. بی شک برگزاری جشنواره فن بازار می‌تواند به این منجر شود که از ایده تا بازار را دنبال کنیم و از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان بهره ببریم.

وی با بیان اینکه ما در کنار بازار داخلی به بازار منطقه توجه ویژه‌ای داریم، گفت: بازار محصولات ایران تنها مختص به جمهوری اسلامی نیست و بازار کشورهای همسایه و حتی کشورهای دور را در بر می‌گیرد که دعوت از سفرای مختلف در این نمایشگاه در همین راستا بوده است.

وی تاکید کرد: بازار محصولات جمهوری اسلامی وسیع و با جمعیت ۵۰۰ میلیون نفر است، باید حداکثر استفاده را از ظرفیت بازار منطقه ببریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز