خبرگزاری کار ایران

یک نماینده مجلس:

۱۷ درصد از مادران مشمول، خودرو دریافت کردند/ اقدامات وزارت صمت غیرقانونی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۶۹۱

رییس فراکسیون جمعیت و خانواده مجلس گفت: مسئول خودرویی وزارت صمت گزارش داده بودند که تمامی مشمولین مادر قانون جوانی جمعیت، خودرو دریافت کرده‌اند، در حالیکه گزارش‌های نظارتی ما نشان می‌دهد، عملکرد این ماده حدود 17 درصد بوده و اکنون حدود 270 هزار مادر خودرو را دریافت کرده و یا در حال دریافت هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فاطمه محمد بیگی، رییس فراکسیون جمعیت و خانواده مجلس، در مورد دریافت خودروی مادران قانون جوانی جمعیت گفت: در یکی دوماه گذشته، این قضیه را از وزارت صمت پیگیری کردم. ایشان در زیر نامه‌ای که من نوشته بودم، نوشتند: قانون کاملا لازم‌الاجراست و به معاونت محترم شان هم ارجاع دادند.

وی افزود: در گزارشی که ارائه شد، مسئول خودرویی وزارت صمت گزارش داده بودند که تمامی مشمولین مادر قانون جوانی جمعیت، خودرو دریافت کرده‌اند، در حالیکه گزارش‌های نظارتی ما نشان می‌دهد، عملکرد این ماده، حدود 17 درصد بوده و اکنون حدود 270 هزار مادر خودرو را دریافت کرده و یا در حال دریافت هستند.

رییس فراکسیون جمعیت و خانواده مجلس گفت: مشکلی که وجود دارد، این است که چند کار غیر قانونی در وزارت صمت در حال انجام است، نخست اینکه قرعه‌کشی بوده که در قانون قید نشده، دومی شرط دریافت مبلغ قبل از تحویل خودرو است، حتی 100 میلیون ودیعه گذاشته‌اند که بسیاری از خانواده‌ها توان پرداخت این مبلغ را ندارند و عملا نمی‌توانند ثبت‌نام را انجام دهند، عقب‌نشینی می‌کنند یا کسانی که ثبت نام می‌کنند، مجبور به واگذاری به غیر می‌شوند که این اصلا جالب نیست. روز گذشته نامه‌ای دریافت کردم که در آن نوشته شده بود، به ما گفته‌اند 100 میلیون پرداخت کنید و سال آینده خودرو را تحویل بگیرید. این هم غیر قانونی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز