خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا تشریح شد:

عدم فعالیت ۳۰۰ واحد بسته‌بندی گوشت

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۰۱۶

دبیر انجمن بسته بندی گوشت کشور گفت: حدود 500 واحد بسته بندی گوشت در کشور وجود دارد که در حال حاضر 200 واحد فعال هستند.

مسعود رسولی، دبیر انجمن بسته بندی گوشت کشور، در گفت‌و‌گو با ایلنا در خصوص بازار گوشت بسته‌بندی شده گفت: قیمت گوشت و مرغ نسبت به سال گذشته افزایشی بوده اما میزان افزایش آن نسبت به سایر اقلام زیاد نبوده است. دولت روی ثبات قیمت دو کالا یعنی خودرو و گوشت، زمان زیادی گذاشته است، از همین روی با واردات، اعطای یارانه به دامدار و ... از تمام لحاظ قیمت گوشت را تا کنون حفظ کرده است.

وی در ارتباط با فعالیت واحدهای بسته بندی در کشور گفت: حدود 500 واحد بسته بندی گوشت در کشور وجود دارد که در حال حاضر 200 واحد فعال هستند. علت عدم فعالیت این 300 واحد این است که، مواد اولیه این واحدها یعنی گوشت مصرفی، سرمایه در گردش بالایی نیاز دارد. لاشه گوساله 100 میلیون تومان است. اگر به عنوان مثال یک واحد بسته بندی روزانه 20 لاشه گوساله برای بسته بندی نیاز داشته باشد، باید 2 میلیارد تومان سرمایه در گردش روزانه، تنها برای این محصول داشته باشد.

دبیر انجمن بسته بندی گوشت کشور در پاسخ به اینکه آیا در بسته بندی از گوشت وارداتی استفاده می‌شود؟ گفت: در حال حاضر برای بسته بندی از گوشت‌های وارداتی استفاده می‌شود. از گوشت دام داخلی استفاده نمی‌شود، چون این نوع محصول در قصابی‌ها، عرضه می‌شود. گوشت‌های بسته بندی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به فروش می‌رسد.

رسولی افزود: در حال حاضر، عرضه گوشت عادی بوده اما تقاضا کاهش داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز