خبرگزاری کار ایران

برآورد نفت ۹۳ دلار برای ۲۰۲۴

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۰۸۰

افزایش تولید نفت خام ایالات متحده آمریکا در سال جاری میلادی اندکی کمتر از پیش‌بینی‌ها خواهد بود.

به گزارش ایلنا از خبرگزاری رویترز، اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده روز سه‌شنبه (۱۶ آبان‌ماه) اعلام کرد تولید نفت خام آمریکا امسال اندکی کمتر از انتظار پیشین افزایش می‌یابد، در حالی که تقاضا روندی کاهشی خواهد داشت.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا چشم‌انداز تازه‌اش را پس از تمدید کاهش عرضه داوطلبانه روزانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه‌ای عربستان و روسیه تا پایان سال ۲۰۲۳ منتشر کرد.

بر اساس اعلام این اداره، تولید نفت خام ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۲۳ به ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد، در حالی که این رقم در برآورد پیشین ۱۲ میلیون و ۹۲۰ هزار بشکه بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا انتظار دارد کاهش تولید از سوی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک‌پلاس) تا پایان سال ۲۰۲۴ به قوت خود باقی بماند و رشد تولید غیراوپک را جبران کند.

این اداره اکنون انتظار دارد قیمت نفت خام برنت در سال جاری میلادی به‌طور میانگین ۸۳ دلار و ۹۹ سنت برای هر بشکه باشد، اما در سال ۲۰۲۴ میلادی به‌طور میانگین به ۹۳ دلار برای هر بشکه برسد.

انتظار می‌رود مصرف کل نفت ایالات متحده در سال جاری میلادی با ۳۰۰ هزار بشکه کاهش به ۲۰ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز برسد، در حالی که در پیش‌بینی ماه اکتبر، پس از کاهش برآورد در سال ۲۰۲۲، این افزایش ۱۰۰ هزار بشکه در روز پیش‌بینی شد.

با نگاهی به آینده، اداره اطلاعات انرژی آمریکا انتظار دارد مصرف بنزین ایالات متحده در سال ۲۰۲۴ یک درصد کاهش یابد و این شرایط به کمترین مصرف سرانه بنزین در دو دهه اخیر منجر خواهد شد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد افزایش دورکاری در ایالات متحده، بهبود بهره‌وری سوخت ناوگان خودروهای این کشور، قیمت بالای بنزین و تداوم تورم بالا باعث کاهش تقاضای سرانه بنزین شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز