خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان خصوصی‌سازی:

تورم غول‌آسا از مسیر بازار سرمایه کنترل شود/ به اعتماد مردم نیاز داریم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۴۱۸

رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: کنترل نقدینگی باید از راه بازار سرمایه انجام شود و مسیر دیگری وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مالک رحمتی در افتتاحیه نمایشگاه اینوکس آنچه که در سیاست‌گذاری‌ها در اولویت قرار دارد، رشد اقتصادی و رشد رفاه اجتماعی است و این رشد جز از مسیر سرمایه‌گذاری امکان پذیر نیست چراکه اگر شاخص سرمایه‌گذاری یک کشور رو به صعود نباشد نمی‌توان ادعا کرد در مسیر رشد و توسعه و پیشرفت قرار گرفته‌است.

وی با بیان اینکه این رویدادها و جمع فعالان اقتصادی باید در مناطق آزاد برگزار شوند، گفت: مناطق آزاد  پیشران سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی هستند و ظرفیت‌های خوبی برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری دارند و در این نمایشگاه به سفرای کشورهای عضو بریکس حضور دارند و باید فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در کشور به آنها معرفی شود.

رییس سازمان خصوصی‌سازی تاکید کرد: به دلیل تورم غول‌آسا در ایران بانک مرکزی و بسیاری از بانک‌ها مجبور هستند برای مهار تورم، نقدینگی را کنترل کنند اگر قرار باشد نقدینگی را کنترل کنیم این اقدام باید از مسیر بازار سرمایه انجام شود و  جز راه بازار سرمایه مسیر دیگری وجود ندارد. 

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه در حوزه تامین مالی برای بنگاه‌های بزرگ و کوچک از مسیر بورس اقدامات خوبی رخ داده اما کافی نیست و بورس باید نقش بیشتری را ایفا کند، اظهار داشت: آنچه که ما امروز بیش از همه به آن نیاز داریم اعتماد مردم و فعالان اقتصادی به بازیگران اصلی اقتصاد است و اگر اعتماد مردم و فعالان اقتصادی پایدار نباشد نمی‌توانیم از توسعه متوازن حرف بزنیم و جز از مسیر بورس، تحقق شفاف سازی امکان پذیر نیست و آنچه که به شفاف‌سازی کمک می‌کند، حضور در بازار سرمایه است .

رحمتی تاکید کرد: نگاه فصلی و موسمی برای بازار سرمایه بسیار آسیب‌رسان است و درصدد هستیم قانون اصل ١۴۴ را از بازار سرمایه به اجرا برسانیم  و اولویت ما برای واگذاری‌ها بازار سرمایه است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز