خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز اطلاعات مالی:

برقراری عدالت مالی با حمایت از اقتصاد شناسنامه‌دار

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۴۰۰

رییس مرکز اطلاعات مالی گفت: با حمایت از اقتصاد شناسنامه‌دار شاهد برقراری عدالت مالی و مالیاتی در کشور خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، هادی خانی در افتتاح نمایشگاه اینوکس با اشاره به قوانین مبارزه با پولشویی اظهار داشت: روح قوانین و مقررات مبارزه با پولشویی چند محور مختلف را پوشش می‌دهد و قوانین داخلی در این باره، به صراحت اقتصاد شناسنامه‌دار را هدف قرار داده و این مهم را از طریق مبارزه با اقتصاد پنهان دنبال می‌کنیم. 

وی ادامه داد: ظرفیت‌های متعددی در مبارزه با پولشویی در نظر گرفته شده و اگر اقتصاد شناسنامه‌دار حمایت شود، شاهد برقراری عدالت مالی و مالیاتی در کشور خواهیم بود و رقابت عادلانه تر اقتصاد خواهیم داشت.

رییس مرکز اطلاعات مالی با بیان اینکه کشورمان با وجود همه تحریم‌های ظالمانه اقدامات گسترده در حوزه شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی به‌ویژه حوزه مالیات انجام داده‌ایم، گفت:این اقدامات باید مستندسازی شود و همه نهادهای مرتبط برای مستندسازی این اقدامات باید کمک کنند. 

خانی گفت: از ظرفیت قانون برای حمایت از اقتصاد شناسنامه‌دار استفاده می‌کنیم تا از آسیب رسانی افراد با رفتارهای پرخطر اقتصادی به فعالان اقتصادی شناسنامه‌دار جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه فعالان اقتصادی پر ریسک را شناسایی و رصد می‌کنیم، اظهار داشت: با رصد فعالان اقتصادی پرخطر مانع از این می‌شویم که رفتار پر خطر آنها به فعالان اقتصادی شناسنامه‌دار آسیب دهد. معیارهای رفتار‌های پر خطر را تعیین کرده‌ایم و بر اساس این معیارها افراد فعال در اقتصاد پنهان شناسایی می‌شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز