خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

فروش مرغ ۸ هزار تومان بالاتر از نرخ مصوب/ وزارت کشاورزی ورود کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۹۴۳

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی تهران گفت: متاسفانه اکنون مرغدار به قیمت دلخواه و 8 هزار تومان بالاتر از نرخ مصوب، مرغ را می‌فروشد و مشکلی هم برایش به وجود نمی‌آید.

مهدی یوسف خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی تهران، در گفت‌و‌گو با ایلنا در خصوص دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ گفت: متاسفانه مرغداری‌ها نرخ مصوب فعلی ( هر کیلوگرم مرغ ۷۳ هزار تومان ) را قبول ندارند و مرغ زنده از مرغداری بالاتر از این نرخ ارائه می‌شود که همین امر باعث افزایش قیمت تمام شده نرخ کشتارگاه شده و نهایتا عرضه گوشت مرغ با افزایش قیمت روبرو می‌شود.

وی افزود: علت گرانی گوشت مرغ، مرغداری‌ها و نارضایتی آنان از نرخ مصوب بوده و کنترل این امر بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است. باید به اعتراضات توجه شده و بررسی شود، چرا مرغداران نرخ مصوب را قبول ندارند و تقاضای افزایش قیمت را دارند؟ خواسته برحق یا ناحق است؟ متولی این امر وزارت کشاورزی و سازمان جهاد استان‌ها هستند. باید به مشکلات و تقاضای مرغداران توجه کرده و بررسی‌های لازم را مبذول دارند. اگر این تقاضا برای افزایش قیمت صحیح است، تدابیر لازم برای حل آن  را بیندیشند و اگر صحیح نیست، اجازه ندهند مرغدار به قیمت دلخواه مرغ را عرضه کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی تهران گفت: متاسفانه اکنون مرغدار به قیمت دلخواه و 8 هزار تومان بالاتر از قیمت مصوب، مرغ را می‌فروشد و مشکلی هم برایش به وجود نمی‌آید. اما کشتارگاه‌ها و واحدهای صنفی به عنوان عمده فروش و خرده فروش که حلقه آخر هستند، مرتبا مشمول جرائم سنگین تعزیراتی و بازرسی  می‌شوند. در این حوزه اخیر نظارت وجود دارد ولی نظارت بر قیمت فروش مرغدار نیست.

وی در خصوص میزان تقاضای بازار گوشت مرغ گفت: تقاضای بازار بالا نیست و تقریبا با عرضه همخوانی دارد. چون تولید کنندگان به نرخ مصوبی که اردیبهشت سال 1402 توسط وزارت کشور اعلام شده، معترض هستند و تمکین نمی‌کنند. از همین روی، بالاتر از آن نرخ مرغ را عرضه می‌کند و برای قسمت‌های دیگر مانند کشتارگاه‌ها و واحدهای صنفی که در ارتباط مستقیم با مردم هستند، مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز