خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش :

راه‌اندازی بورس بین الملل در سال ۱۴۰۳

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۱۰۲

مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: باتوجه به اقدامات نهایی برای تکمیل زیرساخت‌ها، انتظار می‌رود بورس بین الملل در سال ۱۴۰۳ راه‌اندازی شود.

به گزارش ایلنا، رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص مراحل راه‌اندازی بورس بین‌الملل، اظهار کرد: فرآیند راه‌اندازی بورس‌ بین‌الملل در ابتدای امر قرار است به واسطه هماهنگی با سازمان بورس با بورس کالا آغاز شود، به همین منظور مذاکراتی را با مسئولان این بازار کالایی و تولیدکنندگان برای عرضه محصولات انجام داده‌ایم.

وی افزود: اکنون ساختمان بورس بین‌الملل نیز مشخص شده است، همچنین برای آنکه بتوانیم بازار خود را شناسایی کنیم مذاکراتی با کشورهای عربی از جمله قطر، عمان ، امارات و .. داشته‌ایم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: از جمله چالش‌های عمده راه‌اندازی بورس بین‌الملل می‌توان به نبود تجربه مشابه در این حوزه و بررسی ابعاد مختلف آن اشاره کرد، امید می‌رود در سال ۱۴۰۳ اولین عرضه‌ها را باتوجه به آماده‌سازی‌ نهایی زیرساخت‌ها در این بازار داشته باشیم.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد کیش از امضاء تفاهم‌نامه‌های بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد کیش با متقاضیان داخلی و خارجی به مبلغ بیش از ۱۱۲ هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: در نمایشگاه نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور این فرآیند و مذاکرات با سرمایه‌گذاران ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به فعالیت مناطق آزاد در نمایشگاه اینوکس، گفت: بالغ بر ۲۰۰ شرکت در این نمایشگاه از جمله نهادهای بازار مالی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری و تنوعی‌از فین تک‌ها و فناوری‌های مالی‌ و هرآنچه در بازارهای مالی‌ وجود دارد در این نمایشگاه حاضر هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: هفت منطقه آزاد سرمایه‌گذاری در این نمایشگاه حضور و هرکدام ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری خود را دارند و دارای بسته‌های سرمایه‌گذاری متنوع هستند. از ویژگی‌های دیگر نمایشگاه سال جاری، حضور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی بین‌المللی است. بطورخاص از کشور از جمله روسیه، چین، ارمنستان و ترکیه و سفرای اعضای بریکس دعوت و ثبت نام شده که در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

به گفته سرهنگی، منطقه آزاد کیش مزایای رقابتی نسبت به سایر مناطق دارد که باعث شده این جزیره انتخاب شود. مورد اول، مزیت گردشگری است که از آن برخوردار است. مورد دوم، خدماتی است که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در این جزیره ارائه می‌شود. مورد سوم، صنعت نفت و پتروشیمی و مزیت آخر هم قوانین تسهیل شده در مناطق آزاد برای صنایع از جمله صنعت مالی است.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش با بیان اینکه در سازمان منطقه آزاد کیش در چهار حوزه و چهار صنعت تمرکز کرده‌ایم، گفت: ابتدا صنعت گردشگری، دوم صنعت ارتباطات، سوم حوزه مهندسی صنعت پتروشیمی و چهارم نیز صنعت مالی است که یکی از اهداف اصلی سازمان منطقه آزاد کیش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز