خبرگزاری کار ایران

تفاهم‌نامه بزرگترین تامین مالی نیروگاه­‌های تجدیدپذیر درکشور امضا شد/ 5 میلیارد دلار برای 10هزار مگاوات برق

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۰۸۳

تفاهم‌نامه همکاری ساتبا و صندوق توسعه ملی با هدف توسعه تامین مالی و سرمایه­‌گذاری در کلان پروژه­­‌های حوزه انرژی­ تجدیدپذیر درکشور با استفاده از اعطای تسهیلات به متقاضیان و سرمایه‌گذاران امضا شد.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "سید مهدی حسینی" در توضیح امضای این تفاهم‌نامه همکاری گفت: این تفاهم‌نامه به منظور تأمین مالی طرح­‌های نیروگاهی تجدیدپذیر که دارای توجیه مالی، فنی و اقتصادی بوده و از محل منابع صندوق توسعه ملی با حجم تامین مالی 5 میلیارد دلار و با اولویت اعطای تسهیلات به نیروگاه­‌های خورشیدی و بادی امضا و مبادله شده است.

مدیر‌کل دفتر بودجه، تسهیل سرمایه‌گذاری و تجهیز منابع مالی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) افزود: در این تفاهم‌نامه همکاری با استفاده از ظرفیت‌های موجود، پیش­‌بینی می‌شود که امکان سرمایه­‌گذاری بیش از 6.5 میلیارد دلار به منظور احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور فراهم شود.

وی یادآور شد: این حجم سرمایه‌گذاری برابر با احداث مجموعا 10 هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در کشور بوده که علاوه بر امکان تامین برق پایدار و کمک به رفع ناترازی سوخت در کشور می­‌تواند مزایای اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی فراوانی نیز به دنبال داشته باشد.

حسینی تاکید کرد: با اجرای این نیروگاه­‌ها می‌توان ضمن کاهش بیش از 95 میلیارد معادل مترمکعب سوخت­ درکشورو میزان 85 میلیارد لیتر از مصرف آب کاسته و همزمان از تولید بیش از 205 میلیون تن دی اکسید کربن نیز در طول عمر پروژه جلوگیری کرد.

مدیرکل دفتر بودجه، تسهیل سرمایه‌گذاری و تجهیز منابع مالی ساتبا اضافه کرد: برق تولیدی توسط این نیروگاه­‌ها می­‌تواند برق مورد نیاز برای پنج میلیون خانوار ایرانی را تامین کند و حداقل به میزان 120 هزار فرصت شغلی طی مراحل اجرای پروژه ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: ساتبا به عنوان سازمان پیشرو در توسعه و تعریف ابزارهای مالی، نگاه ویژه­‌ای به تامین مالی داخلی و خارجی پروژه­‌های تجدیدپذیر در کشور داشته و در آینده خبرهای خوبی در حوزه تامین مالی و تسهیل سرمایه­‌گذاری نیروگاه­‌های تجدیدپذیر برای فعالان صنعت تجدیدپذیر کشور اطلاع­‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز