خبرگزاری کار ایران

مقام مسئول در بانک مسکن در پاسخ به ایلنا:

آغاز فروش متری مسکن تا یک ماه آینده

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۰۱۳

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن از آغاز فروش متری مسکن در بورس در آینده نزدیک خبر داد و گفت: برای آغاز فروش متری مسکن در بورس منتظر ابلاغیه سازمان بورس هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمدرضا جواهری در جمع خبرنگار از آغاز فروش متری مسکن در بورس در آینده نزدیک خبر داد و گفت: برای آغاز فروش متری مسکن در بورس منتظر ابلاغیه سازمان بورس هستیم. 

وی ادامه داد: فروش متری مسکن در بورس را از سه سال گذشته شروع کردیم و برای آغاز این طرح سازمان بورس باید تاییدیه دهد و منتظر ابلاغ سازمان بورس هستیم. 

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن با بیان اینکه اولین فروش متری مسکن سه ماه پس از ابلاغیه سازمان بورس آغاز خواهد شد، گفت: تا کنون تجربه فروش متری مسکن در کشور را تجربه نداشتیم و احتمالا تا یک ماه آینده سازمان بورس ابلاغیه سازمان بورس صادر خواهد شد. 

جواهری در پاسخ به سوال ایلنا درباره سازو کار فروش متری مسکن و تفاوت آن با فروش سهامی مسکن که از سوی تعاونی‌ها انجام می‌شود، گفت: در فروش متری ملک کاملا مشخص است و خریدار می‌داند که در چه محلی و کجا خرید متری را انجام داده است و از جزییات پروژه اطلاع دارد. 

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن در پاسخ به سوال ایلنا درباره قیمت سهام و میزان متری که در زمان تحویل واحد به افراد عرضه می‌شود،تاکید کرد: افراد وقتی در زمان عرضه یک متر با هر قیمتی خریداری می‌کنند در زمان تحویل پروژه همان یک متر به افراد تحویل می‌شود فارغ از اینکه با چه قیمتی این سهام را خریداری کرده و قیمت مسکن چه تغییری کرده‌است و قیمت‌ها به این عوامل مختلفی از جمله هزینه ساخت، زمین ، تجهیزات محاسبه می شود.

جواهری با اشاره به تامین منابع حوزه مسکن از بازار سرمایه اظهار داشت: : در حوزه تامین مالی از بازار سرمایه نسبت به ایجاد صندوق زمین و ساختمان اقدام کردم اولین صندوق زمین را راه اندازی شد اما در این حوزه مشکلات عدیده‌ای وجود دارد که این مشکلات را به سازمان بورس انتقال داده‌ایم.

وی با اشاره به برنامه چشم‌انداز خسارت صفر در فرایند ساخت مسکن گفت: با توجه به گسترش فعالیت‌های این مجموعه در ساخت و ساز موظف هستیم که حوادث‌های ساختمان را را به شدت کاهش دهیم و دستورالعمل‌های ویژه تدوین کرده‌ایم تا بتوان حوادث و شبه حوادث پروژه‌های ساختمانی کاهش داد و چشم‌اندازی تعریف کرده‌ایم که حوادث و خسارت ساختمانی را به صفر برسانیم.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن در پاسخ به سوال ایلنا درباره دلایل افزایش وقوع حوادث برای کارگران ساختمانی و راهکار کاهش این حوادث برای جلوگیری از تلفات و جراحات تاکید کرد : برای کاهش این حوادث باید کنترل‌های مهندسی را افزایش دهیم که پیش‌نیاز آن ارتقای سطح آموزش است  و در دیگر عوامل موثذ کنترل فاکتورهای نیرو انسانی است چراکه طبق آمار تامین اجتماعی ٨٠ درصد از  حوادث کارگاهی به دلیل عدم رعایت فرهنگ سازمانی و خطای انسانی بوده که عامل اصلی آن نبود آموزش‌های مورد نیاز است هر چند که  مدیریت سازمانی در وقوع این حوادث اثرگذار بوده‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز