خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا تشریح شد:

سوییس؛ بهترین گزینه برای خرج پول‌های بلوکه ایران

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۱۰۵

رییس اتاق بازرگانی ایران و سوییس درباره جزییات توافقات انجام شده برای تهاتر کالایی سوییس با پول‌های بلوکه شده کره جنوبی ادامه داد: درباره جزییات و توافقات انجام شده اطلاعی در دست ندارم و اخباری در این باره شنیده‌ام. اگر این اخبار صحت داشته باشد، کشور سوییس می‌تواند جای منطقی برای خرج کردن پول‌های بلوکه ایران باشد، با توجه به اینکه مرکز اکثر شرکت‌های غلات ژنو است سوییس انتخاب خوبی خواهد بود.

شریف نظام مافی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره انتشار اخباری مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های کشور سوییس در تهاتر کالایی ایران و کره به ازای ۶ میلیارد دلار در حوزه غذا و دارو اظهار داشت: اگر بخواهیم از لحاظ تاریخی به این موضوع نگاه کنیم؛ سوییس همواره نقشی در این مباحث پول‌های بلوکه شده ایران در زمان‌های متفاوت داشته‌است و همیشه جایگاهی بوده تا ایران بتواند با توافقات سیاسی انجام شده از این پول‌ها برای تجارت، خرید غلات و دارو استفاده کند. 

وی با اشاره به همکاری‌های سوییس در دوره‌های تحریمی ایران با کشورمان، گفت: اگر به یاد داشته باشیم در دوره تحریم‌های گذشته، دو بانک هریتیج و بی سی پی سوییس نقش کلیدی را برای تجار ایرانی و نقل و انتقالات پول با کشورمان داشتند و این امکان بسیار قوی است که دوباره سوییس بتواند در این زمینه نقش آفرینی کند و پول‌های بلوکه شده ایران از طریق یکی از بانک‌های مورد تایید طرفین مورد استفاده قرار بگیرد.

رییس اتاق ایران و سوییس تاکید کرد: باید در نظر گرفت که ژنو مرکز غلات جهان است و شرکت‌های دارویی سوییسی پررنگترین نقش را در بخش دارویی را در جهان دارند بنابراین اگر قرار براین است که پول‌های بلوکه ایران در این دو بخش استفاده شود، می‌توان گفت که سوییس می‌تواند انتخاب بالقوه‌ای باشد. 

نظام مافی درباره جزییات توافقات انجام شده برای تهاتری کالایی سوییسی با پول‌های بلوکه شده کره جنوبی ادامه داد: درباره جزییات و توافقات انجام شده اطلاعی در دست ندارم و اخباری در این باره شنیده‌ام و اگر این اخبار صحت داشته باشد، کشور سوییس می‌تواند جای منطقی برای خرج کردن پول‌های بلوکه ایران باشد، با توجه به اینکه مرکز اکثر شرکت‌های غلات که در حال حاضر هم در تجارت هستند، ژنو است سوییس انتخاب خوبی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز