خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد در پاسخ به ایلنا:

رقم پول‌های ایران در چین روزانه تغییر می‌کند/ جانشین ندارم

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۵۰۴۰

وزیر اقتصاد با رد ادعای حسین قربانزاده مبنی بر اینکه جانشین وزیر است، تاکید کرد: جانشینی ندارم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، احسان خاندوزی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایلنا مبنی براینکه پول‌های ایران در چین چه عنوانی دارد و آیا جزو پول‌های بلوکه شده محسوب می‌شود یا اینکه جزو پول‌های ذخیره در چین است، اظهار داشت: طبق اطلاعاتم تمام منابع ایران در چین به عنوان اجرای پروژه‌های فاینانسی است که چینی‌ها در ایران انجام می‌دهند، یکسری از شرکت‌های چینی در حال سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف در ایران هستند و مابه‌ازای هزینه‌ای که در ایران به چینی‌ها پرداخت کنند، منابعی در چین دارند. 

وی درباره موجودی همین مقدار پول با این عنوان در چین گفت: این پول‌ها یک ورودی و یک خروجی دارد و در حال نوسان است و عدد ثابتی ندارد و بابت انواع پروژه‌ها این منابع وارد و خرج می‌شود و این عدد روزانه تغییر می‌کند.

وزیر اقتصاد همچنین در پاسخ به ایلنا درباره ادعای حسین قربانزاده مبنی بر اینکه جانشین وزیر است، تاکید کرد: جانشینی ندارم.

خاندوزی همچنین درباره عدم همکاری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به بخش مسکن افزود: بانک مرکزی بسیار کمک کرده سهم مسکن در پرداخت تسهیلات افزایش پیدا کند و در سال ١۴٠١ سهم بخش مسکن به بیش از ١۴ درصد رسید و در قانون جهش تولید مسکن عدد ٢٠ درصدی دیده شده‌ است، بنابراین در سال ١۴٠٢ باید بیش از سال گذشته برای پرداخت تسهیلات به بخش مسکن تلاش شود. البته بخشی از بانک‌ها مثل بانک مسکن عقب ماندگی ندارند.

هیچ طرحی برای افزایش قیمت بنزین نداریم

وی همچنین درباره افزایش قیمت نان و افزایش احتمالی نرخ بنزین گفت: درباره افزایش قیمت نان وزیر کشور به طور مفصل صحبت خواهد کرد  اما هیچ طرحی برای افزایش قیمت بنزین نداریم.

وزیر اقتصاد درباره اوراق مالی مطرح شده از سوی نوبخت تاکید کرد: آقایان باید توضیح دهند که چرا به این میزان بدهی ایجاد کردند که بیش از نیمی از تمام اوراق سال ١۴٠٠ را فقط برای بازپرداخت بدهی های دولت قبل اختصاص دادیم اما امروز آقایان می گویند اوراق کجا خرج شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز