خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به ایلنا:

مدیر دولت قبل با مدرک زهکشی راه‌آهن را به زه کشید/ از معاونت‌های پُر پول، مدیریت راه‌آهن زیان‌ده را قبول کردم

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۵۰۳۰

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: آخرین مدیرعامل راه آهن دولت قبل مدرک تحصیلی آبیاری و زهکشی داشت و با این مدرک تحصیلی مدیریت راه آهن را به عهده گرفته و راه‌آهن را به زه کشیده بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، میعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن در نشست خبری امروز در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه آیا تمام مشکلات راه آهن به دولت قبل برمی‌گردد و در این صورت راه‌آهن دولت یازدهم هم می‌توانست تمام مشکلات را متوجه دولت نهم و دهم و دولت‌های قبل‌تر مرتبط کند و اینکه میزان پرداخت سازمان برنامه در دولت سیزدهم به شرکت راه‌آهن تا به امروز چقدر بوده است، اظهار داشت: نمی‌گویم تمام مشکلات متوجه دولت قبل می‌شود و بنده وارث نقاط ضعف و قوت دولت‌های قبل در شرکت راه آهن هستم اما باید بگویم که آخرین مدیرعامل راه آهن دولت قبل با مدرک تحصیلی آبیاری و زهکشی داشت و با این مدرک تحصیلی مدیریت راه آهن راه به عهده گرفته بود و راه‌آهن را به زه کشیده بود. 

وی با بیان اینکه نمی‌دانم چگونه با این مدرک تحصیلی این پست را پذیرفت، گفت: این دولت ماخوذ به حیا است این موضوعات را نمی‌گوید و بسیار شفاف می‌گویم که در حیرت هستم آن فرد چگونه با مدرک تحصیلی زه‌کشی این مسئولیت را پذیرفت. 

صالحی مدعی شد: زمانی به وزارت راه و شهرسازی دعوت شدم مرحوم قاسمی ریاست چندین حوزه پرپول را به بنده پیشنهاد داد که بسیاری‌ها به این پست‌ها مایل بودند اما من راه‌آهن را انتخاب کردم و مرحوم به بنده گفت که این حوزه زیان‌دهی است اما من با اطلاع از وضعیت شرکت راه‌آهن را انتخاب کردم و این مسئولیت را پذیرفتم. 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در هفته اول در حضورم در راه‌آهن پیگیر تامین مالی از طریق سازمان برنامه بودم، اظهار داشت: زمانیکه قصد ارسال نامه به سازمان برنامه را داشتم جویای نامه‌های قبلی بود اما همکاران گفتند که در بیش از دو سال گذشته هیچ نامه‌ای به سازمان برنامه برای دستیابی به مطالبات نداده‌ایم اما به محض ورود به شرکت راه آهن هر ماه یک نامه به سازمان برنامه ارسال کردم. به طوریکه در 22 ماهه گذشته 22 نامه به سازمان برنامه ارسال کردم.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایلنا که خروجی این نامه‌نگاری‌ها با سازمان برنامه چه بوده‌ است، گفت: اگر پیگیر‌های ما  نبود و همان روال تامین مالی سال 1400 ادامه پیدا می‌کرد، در سال 1400  شرکت راه آهن منحل می‌شد. با وضعیت موجود انتظار داشتیم که بودجه راه‌آهن تا 600 درصد افزایش پیدا کند اما با تلاش‌های شرکت راه‌آهن این بودجه را حداقل تا کمتر از 100 درصد افزایش دادیم.

صالحی گفت: در همین شرایط در حالی که تخصیص‌ها در تمام بخش‌ها کمتر از 50 درصد بود در راه آهن در بخش خط 130 درصد و در بخش واگن به 230 درصد رسیدیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عملکرد شرکت رجا تاکید کرد: با خصوصی‌سازی مخالف نیستم اما با خصوصی‌سازی درست موافقم. شرکت رجا در دو بلا گرفتار شد اولین آسیب این بود که در رجا به جای خصوصی‌سازی، اختصاصی‌سازی آسیب دوم این بود که خصولتی سازی رجا بود.

وی افزود: یکی از گرفتارهای ما در قطارهای حومه‌ای همین پیامدهای خصوصی‌سازی نادرست رجا در دولت‌های گذشته است. روزی که رجا واگذار شد من آنجا بودم و تامین اجتماعی تا مدت‌ها رجا را گردن نمی‌گرفت و در نهایت به اجبار آن را پذیرفت . به مجموعه مورد نظر اعلام کردیم که اگر به دنیال ادامه فعالیت رجا هستید، به این شرکت نقدینگی تزریق کنید یا اگر قصد تزریق نقدینگی را ندارید این شرکت را واگذار کنید.

وی با بیان اینکه اگر رجا اولویت صدم تامین اجتماعی نیست اولویت اول راه‌آهن است، گفت: بحث واگذاری نادرست تنها به بحث رجا محدود نمی‌شود و با واگذاری نادرست تراورس و 7 هزار نفر کارکنان آن را به خاک سیاه کشیدند و تبعات منفی آن هنوز هم باقی است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات این واگذاری نادرست، گرفتاری در قطارهای حومه‌ای است که ریل باس ایریکو هم به شدت تضعیف شده‌است و ما بابت مشکلات قطارهای حومه‌ای 170 میلیارد تومان زیان به رجا پرداخت کردیبم در حالی که همین شرکت هزار میلیارد تومان به راه‌آهن بدهکار است و سازمان برنامه تنها برای زیان این حوزه 2 هزار میلیارد تومان باید به راه آهن پرداخت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز