خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

چالش کم‌آبی در هرمزگان/ کیفیت آب آب‌شیرین‌کن‌ها مناسب نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۷۳۲

یک نماینده مجلس گفت: کیفیت آب آب‌شیرین‌کن‌ها مناسب نیست، مثلا در شهرستان سیریک آبی که از محل آب‌شیرین‌کن استحصال می‌شود کیفیت لازم را برای شرب ندارد و بیشتر در موارد بهداشتی به مصرف می‌رسد. این آب هم به لحاظ رنگ و هم طعم فرق دارد حتی باعث خوردگی شبکه‌های داخل منازل می‌شود.

حسین رئیسی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره اوضاع آب در استان هرمزگان اظهار داشت: متاسفانه در برخی نقاط استان بخصوص شرق مشکلات عدیده‌ای در بخش تولید و خطوط انتقال و توزیع آب داریم، در حال حاضر مردم میناب‌، رودان و برخی مناطق بخش مرکزی دچار مشکلاتی هستند، در بخش بشاگرد دو خط انتقال یکی از سد جگین به مرکز شهرستان و یک خط انتقال از سد سهران به سمت گوهران انجام شده اما روی خطوط آنتنی که باید آب را به شبکه‌های روستایی منتقل کند هنوز کاری انجام نشده و در واقع آب جز مناطق محدودی در اختیار مردم قرار نگرفته است. 

وی افزود: مردم غرب شهرستان جاسک واقعا با کمبود و تنش جدی مواجهند، حتی مدت‌های طولانی آب در شبکه موجود نیست البته اقداماتی انجام شده که نیاز است تسریع شود، در بخش مرکزی شهرستان سیریک نیز کمبود آب داریم که اگر شبکه‌هایی که طراحی شده و در دست اقدام است سرعت گرفته و به سرانجام برسد پیش‌بینی می‌شود عمده مشکلات مرتفع خواهد شد. 

این نماینده مجلس گفت: اکثر پروژه‌های در دست اجرا پروژه‌های سفر استنای دولت هستند و مردم منتظر اقدام عملی‌اند تا مشکل کم‌آبی رفع شود.

وی بیان داشت: برخی مناطق بعضا بیش از چند هفته آب به شبکه وصل نمی‌شود و مردم به صورت آزاد آب مورد نیاز خود را تامین می‌کنند.

عضو هیات نمایندگان استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در حال حاضر، در برخی موارد احداث آب‌شیرین‌کن در دستور کار است و در برخی مناطق نیز از آب‌شیرین‌کن استفاده می‌شود اما کیفیت آب آب‌شیرین‌کن‌ها مناسب نیست، مثلا در شهرستان سیریک آبی که از محل آب‌شیرین‌کن استحصال می‌شود کیفیت لازم را برای شرب ندارد و بیشتر در موارد بهداشتی به مصرف می‌رسد. این آب هم به لحاظ رنگ و هم طعم فرق دارد حتی باعث خوردگی شبکه‌های داخل منازل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز