خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

مشکل افت ولتاژ بازار پایتخت رفع شد/ چگونه ۲۰ برابر تعرفه برق پاداش بگیریم؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۳۰۰

معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای تهران گفت: ترانسفورماتور اول پست ۶۳.۲۰ کیلوولت مولوی با هدف تامین بار مورد نیاز منطقه و افزایش تاب آوری شبکه و جبران کمبود بار منطقه در زمان‌های اوج بار و ترانسفورماتور اول پست ۶۳.۲۰ کیلوولت دپو، با هدف افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه و کاهش بار ترانسفورماتور‌های پست‌های اطراف، برقدار و تحویل موقت شدند.

احمد حکمت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره مشکل افت فشار در منطقه بازار اظهار داشت: با توجه به افت ولتاژ در منطقه بازار تهران و الزام کاهش بار پست‌های مجاور، افزایش ظرفیت ترانسفورماتور‌ها از ۳۰ به ۴۰ در دستور کار قرار گرفته و یک دستگاه ترانسفورماتور ۳۰ مگاولت آمپری از پست جمع آوری شده و ترانسفورماتور ۴۰ مگاولت آمپری جدید نصب و برق دار و بارگیری شده است.

وی افزود: با توجه به تعویض فیدر ترانسفورماتور‌ها به ۱۶۰۰ آمپر، محدودیت بارگیری برطرف شده و بهره برداری از این طرح تأثیر به سزایی در تقویت و کاهش افت ولتاژ منطقه داشته است. به علاوه، ترانسفورماتور قدیمی با تلفات بالا با ترانسفورماتور جدید با تلفات پایین تعویض شده است.

 معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای تهران تصریح کرد: در این طرح دو دستگاه ترانسفورماتور ۳۰ مگاولت آمپر دمونتاژ و از محل پست خارج شده و به انبار برق تهران منتقل شده اند و متعاقباً دو دستگاه ترانسفورماتور ۴۰ مگاولت آمپر در محل پست نصب خواهند شد. برای اجرای طرح، در دو مرحله خاموشی دو ماهه برنامه‌ریزی شده بود که خاموشی ترانسفورماتور اول اعمال شد و پیمانکار طرح پس از دمونتاژ ترانسفورماتور ۳۰ مگاولت آمپر اول، نسبت به تقویت فونداسیون ترانسفورماتور و نصب ترانسفورماتور ۴۰ مگاولت آمپر، مونتاژ آن، تقویت بی‌ترانس، تقویت فیدر‌های ورودی باسبار ۲۰ کیلوولت از ۱۲۵۰ آمپری به ۱۶۰۰ آمپر اقدامات لازم را انجام داده و در نهایت بخش اول طرح یعنی ترانسفورماتور اول برقدار و تحویل موقت شد.

وی هدف اصلی از اجرای این طرح را تامین بار مورد نیاز منطقه و افزایش تاب آوری شبکه اعلام و خاطرنشان کرد: با افزایش ظرفیت ترانسفورماتور‌ها و تقویت ترانسفورماتور‌های پست بدون خاموشی صد درصد پست، احتمال خاموشی در زمان‌های پیک بار کاهش و بار ترانسفورماتور‌های پست‌های اطراف نیز کاهش می‌یابد.

حکمت پور از این طرح به عنوان یکی از راه حل‌های افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه یاد کرد و گفت: همچنین، اجرای طرح در حداقل زمان و با استفاده از تجهیزات موجود در انبار، نیز هدف دیگری از این طرح محسوب می‌شود.

وی همچنین در خصوص پست دپو افزود: به منظور افزایش ظرفیت پست فوق توزیع دپو، پس از مبادله قرارداد، دو دستگاه ترانسفورماتور مگاولت آمپر ۳۰ را از محل پست خارج کرده و به جای آنها، دو دستگاه ترانسفورماتور ۴۰ مگاولت آمپر را نصب شد.

معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه ای تهران ادامه داد: برای اجرای این طرح، دو مرحله خاموشی دو ماهه برنامه ریزی شده بود، که خاموشی ترانسفورماتور اول انجام شد و پس از دمونتاژ ترانسفورماتوراول، پیمانکار پروژه اقدامات لازم را برای تقویت فونداسیون ترانسفورماتور، نصب ترانسفورماتور جدید، مونتاژ آن، تقویت تجهیزات HV بی ترانس، تقویت فیدر‌های ورودی باسبار ۲۰ کیلوولت از ۱۲۵۰ آمپری به ۱۶۰۰ آمپر و سایر اقدامات لازم را انجام داد. در نهایت، بخش اول پروژه یعنی ترانسفورماتور اول روز بیس و سوم خرداد برقدار شد.

وی گفت: با توجه به مستمر بودن پیگیری‌های وزارت صنایع درخصوص برق پایدار مراکز صنعتی، افزایش ظرفیت پست برقی به دستور کار قرار گرفته است. این طرح شامل افزایش ظرفیت از ۳۰ به ۴۰ مگاولت آمپر و رفع محدودیت بارگیری ترانسفورماتور سوم پست است. 

حکمت پور افزود: به دلیل اهمیت این طرح برای شرکت توزیع، برقداری آن جزو اولویت‌های اول بوده است. علت اصلی افزایش بار، رشد مراکز صنعتی در منطقه اطراف پست است.

 به گفته وی؛ با افزایش ظرفیت پست برقی و تقویت ترانسفورماتور‌های پست در منطقه، بار مورد نیاز منطقه تامین شده و احتمال خاموشی در زمان پیک بار کاهش یافته است. همچنین، با رفع محدودیت بارگیری ترانسفورماتور سوم پست و افزایش ظرفیت فیدر ترانس، بار ترانسفورماتور‌های پست‌های اطراف نیز کاهش یافته است.

این مقام مسئول در شرکت برق منطقه ای تهران در ادامه درباره طرح ملی پاداش مشترکان خوش مصرف نیز، افزود: امسال هم وزارت نیرو علاوه بر اینکه به وعده خود در همان سال جامعه عمل پوشانیده، با افزایش چهار برابری پاداش سال گذشته، شرایط همراهی بیشتر مردم را در تابستان امسال فراهم آورده است.

وی گفت: نکته‌ای که در این میان اهمیت دارد تاثیر مستقیم این پاداش بر مشترکان خانگی و مزایای غیرمستقیم بر سایر مشترکان از جمله صنایع کشور است. 

حکمت پور افزود: در این طرح میزان پاداش در نظر گرفته شده بسته به میزان مصرف برق متفاوت است. کسانی که در زیر الگو، مصرف خود را کاهش دهند تا ۲ هزار تومان برای کاهش هر کیلو وات ساعت مصرف برق یعنی تا ۲۰ برابر تعرفه برق پاداش دریافت‌ می‌‌کنند. بنابراین مشترکان برق در مناطق عادی با قرار دادن کولر آبی روی دور کند تا ۱۵۰ هزار تومان و در مناطق گرمسیر با خاموش کردن یک کولر گازی تا یک میلیون تومان پاداش دریافت کنند.

وی ادامه داد: پیشنهاد پاداش چشمگیر، مشترکان را ترغیب می‌کند که در مصرف خود دقت کنند و این گونه علاوه بر اینکه مشترکان بدون تاخیر، نتیجه همراهی خود را در قالب پاداش نقدی می‌بینند، سایر مشترکان به خصوص صاحبان صنایع که چرخ صنعت و رونق اقتصاد به واسطه همت آنان در جریان است می‌توانند از ظرفیت‌های صرفه جویی شده برای رونق و آبادانی میهن استفاده کنند. در نتیجه مزیت پرداخت این پاداش صرفا متوجه مشترکان خانگی نبوده و کل کشور از آن بهره می‌برند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز